25
شنبه 12 تیر 1400
شماره 8259
مترو
123
123
پیامـک شما را درباره این صفحه می خوانیم

یک ایستگاه مانده به پایان یورو2020

تماشایی‌ها
همین که حرف از رویارویی آبی و قرمز باشد، بازی حساس می‌شود. استقلال و تراکتور دیگر امید چندانی به تصاحب جام قهرمانی لیگ برتر ندارند، با این همه، بازی استقلال - تراکتور همیشه جذاب و دیدنی است.
ویژه
پیام ارسال‌شده از شماره 37... 0938135: سلام بر روزنامه‌نگاران همشهری. آقا بنده عرضی داشتم. همشهری مترو خلاصه‌تر ولی روزانه باشد؛ مثلا حتی تک‌برگی باشد اما هر روز باشد.
معاون امور فرهنگی و اجتماعی شرکت بهره‌برداری متروی تهران از تمدید مهلت ارسال آثار مربوط به مسابقه عکس و چند‌رسانه‌ای فرهنگ اقوام و مردم ایران در متروی تهران خبر داد.
پژوهشی که درباره تأثیر گسترش شبکه متروی دهلی انجام شده نشان می‌دهد در طول 20سالی که شبکه متروی دهلی به 317کیلومتر طولانی‌تر از خط متروی توکیو رسیده است، سبک زندگی مردم پایتخت هند هم به‌دنبال آن تغییر کرده است.
ژاله صامتی جزو بازیگرانی است که در سبک بازیگری خود اعم از تئاتر و سینما علاقه‌مند به انجام کارهای رئال و نزدیک به واقعیت است.
در شماره قبلی یکی از مسافران مترو چند پیشنهاد برای بهبود وضعیت مسافران در شهرزیرزمینی تهران داشتند که پاسخ به آنها را باید از مسئولان مترو پیگیری می‌کردیم. ایشان پیشنهاد داده بودند: 1-تعداد آبخوری‌های ایستگاه‌ها بیشتر شود. 2- سرویس بهداشتی برای ایستگاه‌ها ساخته شود. 3- پریز برق برای شارژ گوشی در محوطه ایستگاه‌ها و قطارها تعبیه شود.
در دهه 80میلادی ایستگاه متروی کنزینگتون Kensington لندن برای بعضی از مسافرانی که وارد آن می‌شدند ایستگاه پایانی زندگی بود؛ اینکه هر سال چند نفری هوس کنند قطار زندگی‌شان آنجا آخرین توقف را داشته باشد چیز عجیبی نبود اما برای کارآگاهی کاربلد، یک نوسان جنسیتی آماری کافی بود تا او به این ایستگاه خاص مشکوک شود.

زمزمه‌های زنانه از زیرزمین تهران

مروری بر بزرگ‌ترین مشکلات زنان شهر در سفرهای درون‌شهری با مترو
گزارش‌های میدانی معمولا اینگونه تولید می‌شوند که خبرنگار با میکروفون یا وسایل ثبت و ضبط تصویر و صدا به یک «مکان» می‌رود و سؤال‌هایی از آدم‌ها می‌پرسد؛ مثلا ملیحه که از ایستگاه صادقیه راهی کرج بود، نگار که در ایستگاه نارمک...، سمیه... که هر یک حرف‌هایشان را- مثلا در این گزارش میدانی، حرف‌های زنانه درباره مترو- می‌زنند و باقی ماجرا تا انتها که دغدغه‌های مترو- خرد و درشت- از گوشه و وسط و کناره‌های گزارش بیرون بریزند.
شادی به شهر زیرزمینی رسید

شادی به شهر زیرزمینی رسید

مروری بر برنامه‌های فرهنگی و اجتماعی فصل تابستان در مترو به نقل از معاون امور اجتماعی و فرهنگی مترو
گرچه هنوز کرونا از شهر نرفته است ولی این دلیل نمی‌شود که شادی را فراموش کنیم.
آدم‌های امانتدار زیرپوست شهر
آدم‌های امانتدار زیرپوست شهر
3ماجرای خواندنی از 3شهروند درستکار که کیف‌هایی پر از پول و چک را در مترو پیدا کردند و به صاحبانشان بازگرداندند
در شماره‌های قبلی همشهری مترو به حضور کلاهبرداران اسکیمری و قاچاقچیان مواد‌مخدر در مترو پرداختیم و ماجراهایی باورنکردنی از تبهکارانی که در ایستگاه‌های مترو تردد می‌کنند را روایت کردیم اما همیشه همه‌‌چیز آنقدر سیاه نیست.
PDF مترو
کوتاه مترو
Lumosity از بهترین بازی‌های مخصوص مترو و اتوبوس است. این در واقع برنامه‌ای برای تمرین‌های ذهنی با استفاده از بازی‌های جذاب و سرگرم‌کننده است. مجموعه بازی‌های این اپ به افزایش تمرکز، کاهش استرس، افزایش اعتماد به نفس، سرعت در تصمیم‌گیری و... کمک می‌کند.
بهترین راه برای اینکه در طول سفر با مترو از این سر به آن سر شهر، وقت خود را هدر ندهید، انجام یک فعالیت ذهنی است. شاید فراگیری یک زبان خارجی، گزینه ایده‌آلی باشد.
واگن ها