• چهار شنبه 8 بهمن 1399
  • الأرْبِعَاء 13 جمادی الثانی 1442
  • 2021 Jan 27

راه نجات از قطعی برق

سخنگوی صنعت برق در گفت‌وگو با همشهری: امیدواریم خاموشی‌ها قطع شود؛ اگر مردم رعایت کنند و گاز نیروگاه‌ها تامین شود
تا چند سال پیش در اوج گرمای تابستان، برق قطع می‌شد؛ حالا در اوج سرمای زمستان. هنوز روزی را که ترکمنستان شیرهای ورودی گاز خود به سمت استان‌های شمالی را بست و پول اضافه خواست، یادمان نرفته؛ اگرچه چندسالی است که خطر تهدید ترکمنستان به قطع گاز برطرف شده و گاز به‌اندازه در شهرها و روستاها وجود دارد اما حالا چراغ‌ها خاموش می‌شود.

خسارت سهمگین کرونا به مترو و اتوبوس

​​​​​​​درست است که هنوز رقم دقیقی از خسارت کرونا بر حمل‌ونقل عمومی تهران اعلام نشده، اما با یک حساب و کتاب می‌توان به مبالغ چند هزار میلیارد تومانی رسید.

چرا موضوع سیلی خوردن سرباز مهم است؟

در کشوری که آستانه تحمل افراد، اغلب بسیار پایین است و آنی به خشم می‌آیند و چیزی می‌گویند و کاری می‌کنند که شایسته نیست و تعداد درگیری‌های کوچک و بزرگ بین شهروندان در موضوعات بسیار پیش‌ پا‌افتاده فراوان است، چرا موضوع سیلی خوردن یک سرباز یا مأمور انتظامی راهور مهم می‌شود و به سوژه اصلی شبکه‌های اجتماعی و رسانه‌های رسمی داخل و خارج کشور تبدیل می‌شود؟

عنصر «قیمت» عامل‌غایب درتنظیم بازار برق

دست‌کم در نیم‌قرن گذشته تنظیم بازار کالاها و خدمات به دغدغه جمعی دولت و ملت تبدیل شده و به تعبیر مولانا «هر لحظه به شکلی بت عیار بر آمد» به این معنی که در هر مقطع زمانی و در هر دوره‌ای؛ رشد قیمت یا کمبود یک نوع کالای خاص و تنظیم بازار آن به خبر داغ رسانه‌ها تبدیل می‌شود.

رونمایی از سلطان روغن

مشکلات تامین مواداولیه و زمزمه‌های حذف ارز ترجیحی واردات روغن خام موجب کمبود و گرانی انواع روغن نباتی، به‌ویژه در بازار برندهای مشهور، به‌خصوص حلب روغن جامد 4.5 و 17کیلوگرمی شده است.

چه کسی فیلتر می‌کند؟

صبح روز گذشته درحالی‌که غلامحسین اسماعیلی، سخنگوی قوه قضاییه در نشست خبری خود اعلام کرد که در دوره تحول این قوه، هیچ رسانه، خبرگزاری و پیام رسانی را مسدود نکرده، کاربران فضای مجازی در عمل با عدم‌دسترسی به پیام‌رسان سیگنال مواجه شدند.
پنجمین دوره جایزه جهانی خشت طلایی با معرفی برگزیدگان به پایان رسید

تهران در مسیر تعامل با جهان

اختتامیه پنجمین دوره جایزه جهانی خشت طلایی با معرفی برگزیدگان در سالن همایش‌های برج میلاد برگزار شد.

چهره آینده شهر درآرزوهای امروز