23
چهار شنبه 8 بهمن 1399
شماره 8146
صفحه سوم قرن
123
123
پیامـک شما را درباره این صفحه می خوانیم

سال نگاه نو

احمد غلامی داستان زندگی آدم‎‌‎های معمولی را چاپ کرد
داستان
در سال‎‌‎های پایانی دهه1380 هر چند بیشتر نویسنده‎‌‎های ایرانی تا حرفه‎‌‎ای شدن سال‎‌‎ها فاصله داشتند و نوشتن هنوز و همچنان امری تفننی دیده می‎‌‎شد اما حضور بی‎‌‎واسطه اینترنت سبب شده ‎‌‎بود دیگر نویسندگان آن متکلمان‌وحده برج عاج‎‌‎نشین دهه‎‌‎های پیش نباشند.
میراث
نه آن کورش بازیگر که در مقابل رئیس‎‌‎جمهور وقت سر خم کرد و نه اقدام خانم مدیر وقت موزه ملی با دست بدون پوشش آن شیء تاریخی را از داخل جعبه چوبی بیرون آورد و نفس همه کارشناسان و باستان‎‌‎شناسان را در سینه حبس کرد به یاد کسی مانده اما خیلی‌ها آن استوانه 23در 11‎‌‎سانتی‌متر را پشت آن ویترین خاص در اتاق گوشواره سمت راست طبقه بالای موزه ملی به یاد دارند که چند ماهی برای بار دوم مهمان سرزمینی شد که به آن تعلق داشت؛ «منشور کورش» به ایران بازگشت.

از رشت تا تهران، با سپید و سیاه

علی بهزادی در شهریورماه درگذشت
گزارش ویژه
مردادماه سال1353محمدرضا پهلوی روزی در بار عام دربار، پس از دیدن تعداد زیادی خبرنگار و روزنامه‎‌‎نگار، به وزیر اطلاعات گفته بود: «ما چقدر روزنامه‎‌‎نگار داریم!». گفته‎‌‎اند که روز بعد نزدیک به 70‎‌‎روزنامه و نشریه به شکل فله‎‌‎ای تعطیل شدند.
اوج‎‌‎گیری دوباره در آسیا

اوج‎‌‎گیری دوباره در آسیا

کاروان ایران در بازی‎‌‎های آسیایی دوباره به روزهای درخشانش برگشت
ایران، 2دوره ناامیدکننده و بد در بازی‎‌‎های آسیایی داشت و تکرار ناکامی‎‌‎ها در بازی‎‌‎های آسیایی گوانگژو، می‎‌‎توانست به سنتی خطرناک در ورزش ایران تبدیل شود؛ اما نه‎‌‎تنها چنین اتفاقی نیفتاد که کاروان ایران در این بازی‎‌‎ها، بهترین نتیجه خود بعد از انقلاب را ثبت کرد.
احمدی‌نژاد در شانگهای
احمدی‌نژاد در شانگهای
رای چین به تحریم‌ها روابط تهران - پکن را تحت الشعاع قرار داد
روزنامه کریستین ساینس مانیتور در تاریخ 11ژوئن 201021خرداد 1389 در گزارشی به سفر محمود احمدی‌نژاد رئیس‌جمهور ایران به چین اشاره کرد و نوشت: احمدی‌نژاد در نمایشگاه شانگهای به‌رغم حمایت چین از تحریم‌ها علیه ایران در سخنانی دیپلماتیک به این مسئله اشاره کرد که رأی اعضای شورای امنیت به قطعنامه جدید علیه ایران بر اثر تهدیدها و فشارهای سیاسی بوده است.
PDF صفحه سوم قرن
کوتاه صفحه سوم قرن
در گرگ و میش سحر و سرمای استخوان‎‌‎سوز بهمن 89، میدان قدس کرج با آن میله‎‌‎هایی که دورش را محصور کرده و آدم‎‌‎هایی که همچون شبح، فقط سایه‎‌‎ای از آنها پیداست جلوه‎‌‎ای عجیب پیدا کرده.