• دو شنبه 17 آذر 1399
  • الإثْنَيْن 21 ربیع الثانی 1442
  • 2020 Dec 07

مهر وخشم باران

همزمان با سیل و آبگرفتگی در استان‌های خوزستان، بوشهر و فارس، صدای زندگی در 52تالاب و دریاچه ایران پیچید
آیا افزایش میزان بارش‌های استثنایی در 4سال اخیر، 2دهه خشکسالی ایران را به پایان رسانده و عصر ترسالی آغاز شده است؟ هوشنگ جزی، مدیرکل دفتر آبخیزداری و حفاظت از خاک سازمان جنگل‌ها به همشهری می‌گوید: خشکسالی همچنان در مناطق کم‌آب کشور حاکم است و نباید با بارش‌های پیش‌آمده در کشور فریب ترسالی ایجاد شود. چون فقط الگوی بارش تغییر کرده و از بارش‌های طولانی‌مدت به بارش‌های رگباری و مقطعی سنگین تغییر شکل داده است که این شرایط موجب شده با وجود خشکسالی‌ها خطر جاری شدن سیلاب نیز بیشتر شود.

شورای‌شهر زیرفشار مجلس و‌دولت

جلسه روز گذشته شورای اسلامی شهر تهران به‌صورت ترکیبی حضوری و مجازی و با حضور 14عضو در صحن شورا با تبریک به مناسبت روز دانشجو و داوطلب شروع شد و در پایان با ارائه بیانیه‌ای در نقد مصوبه اصلاحیه مالیات بر ارزش افزوده توسط مجلس به اتمام رسید.

مسئولیت‌پذیری در سیاست خارجی

مصوبه اخیر مجلس موسوم به «اقدام راهبردی برای لغو تحریم‌ها» در ایجاد توافق ملی ناکام بوده و موجب شکل‌گیری چندصدایی درباره یکی از مهم‌ترین مسائل سیاست خارجی و منافع ملی شده است.

ضرورت کمک دولت به شهرداری‌تهران

نگاه بودجه‌ای به شهر تهران از این زاویه باید باشد که به‌عنوان یک کلانشهر، تهران مسائل، مشکلات و پیچیدگی‌های خاص خود را دارد.

سهم حمل‌و‌نقل عمومی کشور از بودجه: 100 اتوبوس، چند واگن مترو

قوانین تصویب شده در مجلس، اختیارات شورا‌ها را محدود و بودجه دولت، سهم شهرداری‌ها را کم کرده است.

روایت‌های یک زندگی دوساله

پرونده ویژه درباره خدمت سربازی؛ از قوانین دوره کرونا تا جزئیات جدید از ارتباط با بازار کار و بررسی بازنگری در شیوه خدمت سربازی