20
دو شنبه 17 آذر 1399
شماره 8104
صفحه‌آخر
123
123
پیامـک شما را درباره این صفحه می خوانیم

تنها نیستی

قصه شهر
سوگوار یا غمگین که باشی، خیابان‌های شهر جایی است برای آنکه اندوهت را به راه و خیابان بسپاری و تا جایی که قدم‌هایت یاری می‌کند، پیاده بروی. توی زندگی من دوشنبه‌های غمگین بسیاری بوده که از پیاده‌روها گذشته‌ام و شهر، غمم را در بر گرفته و تنهایم نگذاشته است.
ویژه
اختلال پانیک یا هراس اختلالی اضطرابی است که مشخصه آن وقوع حملات مکرر، خودبه‌خودی و غیرمنتظره پانیکهراس است.
«شعری به فارسی برایم بخوان» نوشته صبا اخوت را انتشارات جهان‌کتاب منتشر کرده است. صبا اخوت، روانشناس ساکن آلمان است که در این‌ کتاب یافته‌ها و تجربیات حرفه‌ای خود را از کار با کودکان و نوجوانان در قالب داستان بیان کرده است.
گوگل به مناسبت دویست‌وپنجاهمین سالروز تولد «لودویگ فان بتهوون» آهنگساز معروف آلمانی کنسرت آنلاین میان‌قاره‌ای برگزار می‌کند.
طرح روز
در جدال تازه میان کره‌جنوبی و چین، این دوهمسایه آسیایی بر سر ریشه اصلی کیمچی اختلاف‌نظر پیدا کردند.
انگشتری با داشتن ۱۲هزارو۶۳۸قطعه الماس رکورد بیشترین شمار الماس روی انگشتر را به دست آورد و در کتاب رکورد‌های گینس ثبت شد.

عکس روز

عکس روز
نامگذاری سال2020 به‌عنوان بدترین سال

نامگذاری سال2020 به‌عنوان بدترین سال

شیوع کرونا و بلایای طبیعی در سال2020 میلادی باعث شد نشریه تایم سال‌جاری میلادی را به‌عنوان بدترین سال تاریخ معاصر جهان نامگذاری کند.
تأیید پیشا‌تاریخی بودن چند سنگ‌نگاره
تأیید پیشا‌تاریخی بودن چند سنگ‌نگاره
باستان‌شناس‌ها پیشاتاریخی بودن سنگ‌نگار‌ه‌هایی را که چند روز پیش در جنگل‌های آمازونی کشور کلمبیا کشف شده بود، تأیید کردند.
PDF صفحه‌آخر
کوتاه صفحه‌آخر
یک مقام ارشد کمیسیون اروپا دیروز در تهران با تأکید بر اینکه کمیسیون اروپا به‌رغم تهدیدهای آمریکا، با ایران در زمینه صنعت نفت و گاز همکاری می‌کند طرح‌های این کمیسیون را برای انتقال گاز ایران به اروپا تشریح کرد.
دیروز ۱۶ آذر، روز دانشجو بود. این روز، به یاد سه دانشجو مصطفی بزرگ‌نیا، احمد قندچی و آذر شریعت‌رضوی که هنگام اعتراض به دیدار رسمی ریچارد نیکسون، معاون رئیس‌جمهوری وقت ایالات متحده آمریکا و همچنین از سرگیری روابط ایران با بریتانیا، در تاریخ ۱۶ آذر ۱۳۳۲ حدود چهار‌ماه پس از کودتای ۲۸ مرداد همان سال در دانشگاه تهران به شهادت رسیدند، گرامی داشته می‌شود.