• دو شنبه 9 تیر 1399
  • الإثْنَيْن 8 ذی القعده 1441
  • 2020 Jun 29

سقف افزایش اجاره‌بها تا پایان کرونا

با مصوبه ستاد مقابله با کرونا، سقف افزایش اجاره‌بها در قراردادهای موجود تا بعد از دوره کرونا 15 تا 25درصد تعیین شد
با مصوبه ستاد مقابله با کرونا، قراردادهای اجاره‌بها تا 3ماه پس از پایان کرونا تمدید شد و درصد افزایش قیمت برای تمدید این قراردادها نباید در تهران از ۲۵درصد، در کلانشهرها از ۲۰درصد و در سایر شهرها از ۱۵درصد بیشتر باشد.
ضوابط نحوه صدور مجوز ون‌کافه‌ها پس از ماه‌ها هنوز مشخص نشده است

فعالیت ون‌کافه‌‌ها با چراغ خاموش

توقف فعالیت مشاغل کوچک، نظیر ون‌کافه‌ها و دستفروشان تهران به 5ماه نزدیک می‌شود.

بازار اجاره و تلاقی ناگزیرها

تحولات قیمتی در همه بازارها به وخامت اوضاع دامن‌زده که اقداماتی برای کنترل اوضاع آنها در دستور کار قرار گرفته است اما در بازار اجاره، به‌واسطه اثرگذاری تغییرات قیمتی بر محل سکونت، به‌عنوان یکی از نیازهای اولیه انسان و همچنین تبعات اجتماعی و فرهنگی این اثرگذاری، دولت‌ها ناگزیر هستند با قدرت بیشتر وارد میدان شوند و سیاست‌هایی برای ساماندهی بازار اجاره اتخاذ کنند و ما نیز اعم از مشاور املاک، موجر یا مستأجر باید زمینه را برای اجرای این سیاست‌ها فراهم کنیم.

چه شهری نیازمندتر از اهواز به مترو؟

اهواز سال‌هاست که با کابوس تلخ راکد‌ماندن طرح مترو مواجه است و کمتر پروژه بااهمیتی مانند آن در کشور دیده می‌شود که با گذشت حدود 15سال، همچنان در بلاتکلیفی به سر ببرد؛ پروژه‌ای که همزمان با قطارشهری اصفهان و مشهد کلید خورد اما در سایه کم‌توجهی برخی مدیران و دست‌اندرکاران اجرایی به سرانجام نرسید.

ماسک اجباری شد فعلا برای 2هفته

با گذشت بیش از 4‌ماه از شیوع ویروس کرونا در کشور، سرانجام روز گذشته‌ استفاده از ماسک در فضاهای عمومی تصویب شد اما ستاد ملی مقابله با کرونا تصمیم عجیبی گرفته و استفاده همگانی از ماسک را تنها برای 2هفته الزامی کرده است.

خرابکاری در جنگل های ایران

نقاط مختلفی از جنگل‌های زاگرسی کشور در یک هفته اخیر در آتش سوخته است. برپا شدن 200آتش در پهنه وسیع و صعب‌العبور زاگرسی لذت روزهای پرباران دو سال اخیر را به کام طبیعت تلخ کرد و آتش‌سوزی‌های یک هفته اخیر در عرصه‌های طبیعی حدود هزار هکتار از جنگل‌ها و مراتع کشور را به خاکستر تبدیل کرد.
ریاست 10 ساله محسن مؤمنی بر حوزه هنری به پایان رسید و محمدمهدی دادمان جوان ریاست حوزه هنری را به‌عهده گرفت

فراز و فرود حوزه هنری

در روزهای اخیر عکسی در شبکه‌های اجتماعی دست‌به‌دست می‌شود؛ عکسی دسته‌جمعی که همه هنرمندان حوزه هنری را در سال‌های دهه60 در پله‌های ساختمان قدیمی حوزه نشان می‌دهد.

دستگیری ضاربان متخصص بیهوشی

تکرار مکررات