4
دو شنبه 9 تیر 1399
شماره 7974
اقتصاد
23023624
02123023902
پیامـک شما را درباره این صفحه می خوانیم

پرداخت تسهیلات به کشاورزان

کاظم خاوازی،  وزیر جهادکشاورزی با تأکید بر اینکه هیچ محدودیتی برای پرداخت تسهیلات مکانیزاسیون در کشور وجود ندارد، گفت: کشاورزان می‌توانند به مرکز مکانیزاسیون و بانک عامل حوزه کشاورزی مراجعه و بدون محدودیت برای خرید تراکتور، کمباین و دنباله‌بندها تسهیلات دریافت کنند.
ویژه
ستاد تنظیم بازار با توجه به سهم قیمت شیرخام در تولید محصولات لبنی، قیمت ۱۰ محصول پرمصرف که مشمول قیمت‌گذاری تثبیتی می‌شوند را اعلام کرد.
با وجود آنکه از اواخر هفته قبل تا روز شنبه اندکی از شیب صعودی قیمت دلار کاسته شده بود اما دیروز قیمت هر دلار آمریکا در بازار آزاد بار دیگر از مرز 20هزار تومان فراتر رفت.
شاخص کل بورس تهران در مبادلات دیروز 1.7درصد و ارزش معاملات 90درصد رشد کرد.
با مصوبه ستاد مقابله با کرونا، قراردادهای اجاره‌بها تا 3ماه پس از پایان کرونا تمدید شد و درصد افزایش قیمت برای تمدید این قراردادها نباید در تهران از ۲۵درصد، در کلانشهرها از ۲۰درصد و در سایر شهرها از ۱۵درصد بیشتر باشد.
اتحادیه طلا و جواهر اعلام کرد: از اول مرداد‌ماه طلاهای آبشده برای خرید و فروش و انتقال بین اعضای صنفی و بنکداران باید دارای جواب ثبت شده در سیستم گویای اتحادیه با عیار ۷۳۵ به بالا باشد .
مدیرکل تعزیرات حکومتی استان تهران با تأکید بر لزوم برخورد با گرانی و احتکار تایر در بازار گفت: سازمان تعزیرات با هرگونه گرانفروشی، عدم‌عرضه، احتکار و مخفی کردن تایر مقابله و درصورت لزوم با تولیدکنندگان و فروشندگان متخلف برخورد خواهد کرد.
همشهری آخرین رایزنی بانک مرکزی و صادرکنندگان را بررسی کرد

مسیر مهار رشد شتابان قیمت ارز

همتی: طرح گواهی سپرده یورویی را به شورای پول و اعتبار می‌دهیم
«تعادل به بازار ارز برمی‌گردد»؛  این سخنی است که سکاندار بانک مرکزی بارها بر آن تأکید کرده و در تازه‌ترین اظهارنظر هم مشکل اصلی بازار ارز را نبود‌تعادل بین عرضه و تقاضا در بازار حواله ارز به‌خاطر مشکلات کرونا عنوان کرده است.
خانواده کرامتلو در روستای چمانی بالا از توابع مینودشت استان گلستان در شمال ایران چند سالی است که یک کسب و کار خانگی راه‌انداخته‌اند و باپرورش کرم ابریشم و تولید پارچه‌های ابریشمی امرار معاش می‌کنند.
PDF اقتصاد
کوتاه اقتصاد
سازمان بورس طرح کاهش ۲۰درصدی کارمزد معاملات را ابلاغ کرد. براساس این طرح کارمزد معاملات سهام از اول مرداد‌ماه کاهش خواهد یافت.
قیمت هر قطعه جوجه یک‌روزه براساس مصوبه ستاد تنظیم بازار، دو هزار و ۸۰۰ تومان تعیین شد.