• شنبه 4 آبان 1398
  • السَّبْت 26 صفر 1441
  • 2019 Oct 26

سایه سیاست بر سر FATF

مخالفت‌های سیاسی با تصویب نهایی لوایح FATF در آستانه انتخابات مجلس بالا گرفته است
پس از انتقادات گسترده مخالفان دولت از اظهارات معاون اول رئیس‌جمهور درباره تأیید لوایح مرتبط با FATF توسط رهبری، دفتر اسحاق جهانگیری با صدور اطلاعیه‌ای با اشاره به آنچه «برداشت‌های متفاوت و موضع‌گیری سیاسی و غیراخلاقی برخی افراد و رسانه‌ها از سخنان دکتر جهانگیری در نشست با جمعی از علما و روحانیون» خوانده، تصریح کرد: «برخی تلاش دارند تا هدف اصلی این سخنان مبنی بر ضرورت شفافیت در تصمیم‌گیری‌ها و اهمیت تسریع در تصویب لوایح مرتبط با FATF را به حاشیه ببرند.»
از بعد ازظهر امروز تا پایان روزیکشنبه بارش‌ها اوج می‌گیرد

جغرافیای بارش‌ تا پایان هفته

وضعیت مساعد بارندگی ها در سال آبی گذشته، باعث شد ایران از دوره 10ساله خشکسالی خارج شود و امیدها برای ورود به دوره ترسالی قوت بگیرد.

چرا تنبیه بدنی دانش‌آموزان پایانی ندارد ؟

در چند روز گذشته معلمی در شهر زارچ با سیم شارژر موبایل چشم دانش‌آموزش را کبود کرده و معلم دیگری در یزد چنان سیلی محکمی به گوش دانش‌آموز خود زده که پرده گوشش پاره شده است.

مذاکره و برون‌رفت از بحران کردی در سوریه

عملیات چشمه صلح ترکیه در شرق سوریه منشا نگرانی‌های جدی امنیتی در کشور بحران زده سوریه و به تبع آن کل منطقه شامات شده است.

صعود ایران در شاخص کسب و کار

بانک جهانی، تازه‌ترین گزارش شاخص سهولت کسب و کار کشورهای جهان برای سال 2020میلادی را منتشر کرد.

خط تولید پراید به خارج منتقل می‌شود

یک هفته بعد از آنکه مشخص شد تولید پراید تا تیر‌ماه سال آینده متوقف می‌شود؛ مدیرعامل سایپا می‌گوید: برنامه‌ریزی شده تجهیزات و خطوط فعلی تولید پراید، پس از توقف تولید در ایران، به کشورهای مقصد صادراتی منتقل شود.

گرمخانه‌ها آماده پذیرش کارتن‌خواب‌ها

گرمخانه‌های تهران که برای روزهای سرد سال آماده و تجهیز شده بودند، درست از نخستین روز آبان‌ماه پذیرای تعداد زیادی از کارتن‌خواب‌ها و بی‌خانمان‌ها شدند؛ به‌گونه‌ای که مدیرعامل سازمان رفاه، خدمات و مشارکت‌های اجتماعی شهرداری تهران خبر از افزایش 40درصدی پذیرش در گرمخانه‌های سراسر پایتخت داد.
کارشناسان در گفت‌وگو با همشهری نسبت به شکاف‌های ایجاد شده بین اعضای خانواده‌ها درکشور هشدار می‌دهند

گسست عاطفی درخانه‌های ایرانی

آمارها نشان می‌دهد خط قرمز گفت‌وگوی بین اعضای خانواده‌ها در کشور را رد کرده‌ایم و میانگین گفت‌وگو بین اعضای خانواده‌های ایرانی به 15تا 20دقیقه در روز رسیده است، موضوعی که نشان از یک گسست عاطفی بزرگ بین اعضای خانواده‌ها در کشور دارد.