• سه شنبه 9 مهر 1398
  • الثُّلاثَاء 1 صفر 1441
  • 2019 Oct 01

باید‌های نصب فیلتردوده

همشهری ماجرای امتناع تولیدکنندگان خودروهای دیزلی از نصب فیلتر دوده، در خودروهای سنگین را بررسی می‌کند
گازوئیل‌ها استاندارد نیست، فیلتر دوده گران است.

زندگی به‌وقت پختگی

زنگ خطر سالمندی در کشورمان به صدا درآمده، آخرین آمار مرکز آمار حکایت از این دارد که برای نخستین‌بار جمعیت سالمندان کشور به بیش از 10درصد جمعیت کشورمان رسیده ‌و اگر روال کنونی کاهش فرزندآوری و ازدواج ادامه پیدا کند، در سال‌های آینده شاهد جامعه‌ای مسن و سالمند و البته سالمندانی تنها و بدون خانواده خواهیم بود؛ موضوعی که باید از همین امروز فکری اساسی برای آن کرد تا در سال‌های آینده که با تعداد زیادی سالمند در کشورمان مواجه می‌شویم، بتوانیم برنامه‌های لازم را برای بهداشت و درمان و زندگی بهتر این افراد داشته باشیم.

کدام شکرخواه؟

وقتی درباره یونس شکرخواه صحبت می‌کنیم باید از 3شکرخواه حرف بزنیم: نخست «شکرخواه روزنامه‌نگار» دوم «شکرخواه صاحب علم» و سوم «شکرخواه انسان». نکته مهم اینجاست که او در هر 3زمینه حرف زیادی برای گفتن دارد.

حلقه‌های مفقود در روز سالمند

40سال پیش حدود 3درصد جمعیت ایران را سالمندان - افراد بالای 60سال - تشکیل می‌دادند.

فرصت تحریم نفت

بیش از 110 سال از آغاز صنعت نفت ایران می‌گذرد و طی این دهه، صنعت نفت کشورمان روزهای سرد و گرم زیادی را تجربه کرده است.

کابوس بیکاری

طلسم نرخ دورقمی بیکاری شکسته نمی‌شود. همه برنامه‌ها و وعده‌ها و وعیدها در نهایت روی کاغذ باقی می‌مانند و مدت‌هاست که اقتصاد ایران با بیکاری حدود 12درصدی دست و پنجه نرم می‌کند.

بازگشت الواح هخامنشی از آمریکا به ایران

سفر حسن‌ روحانی و هیأت ایرانی به نیویورک برای حضور در مجمع عمومی سازمان ملل امیدها به بازگشت الواح هخامنشی را به ایران افزایش داد و شب گذشته با تلاش هیات ایرانی در سفر به آمریکا 1783 لوح هخامنشی در چهارمین مرحله به تهران رسید.

فولاد شکست