• دو شنبه 1 بهمن 1397
  • الإثْنَيْن 14 جمادی الاول 1440
  • 2019 Jan 21

مجلس راه قاچاق خاک را بست

نمایندگان مجلس و کارشناسان امیدوارند با اجرای درست قانون حفاظت از خاک، موضوع تخریب‌ها، آلودگی‌ها و قاچاق خاک کشور با جدیت بیشتری کنترل شود
لایحه حفاظت از خاک که پیش از این در تیرماه امسال به تصویب مجلس رسیده بود، ‌روز گذشته و در پی ایرادات شورای نگهبان مجددا مورد بررسی و تصویب نمایندگان قرار گرفت.

قهرمان‌ها این‌گونه بازی می‌کنند

تیم ملی فوتبال کشورمان با برتری مقابل عمان راهی مرحله یک‌چهارم نهایی جام ملت‌های آسیا شد. دیشب ملی‌پوشان کشورمان در مرحله یک‌هشتم نهایی در ورزشگاه محمد بن‌زاید ابوظبی و به قضاوت سزار راموس از مکزیک مقابل عمان قرار گرفتند و توانستند با گل‌های دقایق32 علیرضا جهانبخش و 41اشکان دژاگه که از روی نقطه پنالتی به‌ثبت رسید، از سد این تیم گذشته و حریف چین در مرحله یک‌چهارم نهایی شوند.

درس‌هایی از زندگی حضرت فاطمه‌زهراس

نگاهی به سیره و زندگانی حضرت فاطمهس درس‌های فراوانی برای زنان نسل امروز ما دارد؛ نگاهی که هیچ‌گونه تبعیض بین زن و مرد را بر نمی‌تابد و بر آزادی و آزادگی انسان و حضور در جامعه و دغدغه‌مند نسبت به مسائل جامعه تأکید دارد.

ضرورت مشارکت جمعی در حفاظت از خاک

لایحه حفاظت از خاک، لایحه‌ای است که مدتی طولانی- حدود 12سال- و به‌عبارت دیگر از برنامه سوم توسعه تا‌کنون، بین دولت و مجلس دست‌به‌دست می‌شد اما خوشبختانه روز گذشته این لایحه به تصویب قوه مقننه رسید؛ قانونی که می‌تواند در شرایط کنونی بسیار کارساز باشد اما نکته‌ای که باید مورد توجه قرار گیرد این است که در کشور ما وجود قانون به‌تنهایی کفایت نمی‌کند و اجرای قانون هم بسیار مهم است.

رازهای انصراف

انتخابات اتحادیه ناشران نزدیک است و استعفای جمعی از اعضای هیأت‌مدیره فعلی، انتخابات را با چالشی جدی مواجه ساخته است

داستان تلخ یک افتتاح

مصاحبه با اشک‌های احمد خرم تمام شد؛ با غمی که بعد از 14سال انگار هنوز روی سینه‌اش سنگینی می‌کرد. حالا وزیر راه‌و‌ترابری دولت اصلاحات که به قول خودش با یک پرونده مفصل شامل 50جرم و انگ در آن سال‌ها استیضاح و برکنار شده بود، روایتگر اتفاق‌های سال83 در فرودگاه امام خمینیره شده است.
پیروز حناچی: حدود ۲۵۷ ساختمان بلندمرتبه در تهران وجود دارد که باید نقشه‌برداری و ایمن‌سازی‌ شود

طرح‌های برگزیده «پلاسکو ‌نو»

طرح‌های پیشنهاد شده برای ساختمانی که قرار است جای پلاسکو را بگیرد آنقدر گوناگون است که برگزیده شدن هرکدام از آنها می‌تواند فضای چهارراه استانبول را کاملا زیرورو کند. ساختمان قدیمی و دودزده پلاسکو با نمای پنجره‌های فلزی و صد‌ها تابلو و دستگاه خنک‌کننده که روی نمای آن نصب شده بود تا 2 سال دیگر با یک بنای جدید جایگزین می‌شود. این ساختمان جدید باید یادمانی برای شهدای آتش‌نشان و حادثه بزرگی که 2 سال قبل در این محل رخ داد نیز داشته باشد و البته با رعایت نکات ایمنی در ساخت و بهره‌برداری، حادثه مشابهی در آن رخ ندهد.

توضیح و تصحیح