4
دو شنبه 1 بهمن 1397
شماره 7584
اقتصاد
23023624
02123023902
پیامـک شما را درباره این صفحه می خوانیم

گفتاردرمانی بی‌اثر

رضا رحمانی، وزیر صنعت، معدن و تجارت صبح دیروز در نشست هیأت نمایندگان اتاق ایران حاضر شد و از کارهای مثبتی که در مجموعه دولت و به‌ویژه وزارت صنعت برای روان شدن کار بخش خصوصی انجام شده، سخن گفت.
ویژه
تازه‌ترین تحولات بازار مواد پروتئینی بیانگر نوسان شدید قیمت گوشت مرغ در محدوده قیمتی 13‌تا‌14هزار تومان پس از متوقف شدن اعلام قیمت این محصول توسط تشکل‌های صنفی و بالا ماندن قیمت گوشت به‌رغم رشد عرضه گوشت‌های تنظیم بازاری است.
آیا شرکت‌های بیمه قرار است حق بیمه بیشتری برای صدور بیمه‌نامه‌های شخص ثالث از مردم بگیرند؟ درصورت احتساب حق بیمه شخص ثالث، به ازای هر نفری که از وسیله نقلیه استفاده کند، آیا یک حق بیمه جداگانه دریافت خواهد شد؟ علی‌اصغر عنایت، دبیر کارگروه اتومبیل سندیکای بیمه‌گران ایران در گفت‌وگو با  همشهری به ابهام‌ها پاسخ می‌دهد.
خبر: اتحادیه پرنده و ماهی اعلام کرد که نرخ مرغ تا اطلاع ثانوی اعلام نمی‌شود و اعضای اتحادیه می‌توانند مبنای فروش به مصرف‌کننده را فاکتور خرید به اضافه 10 درصدسود قرار دهند.
2 هفته از آغاز چانه‌زنی نمایندگان کارگری و کارفرمایی برای افزایش حق مسکن کارگران می‌گذرد اما از آنجا ‌که هنوز نظرات طرفین با هم قرابتی ندارد، مقرر شده این موضوع در دستور کار جلسه امروز شورای‌عالی کار قرار بگیرد.

راهبرد جدید وزارت راه به داد مسکن می‌رسد؟

وزیر راه و شهرسازی از راهبرد جدید دولت برای تبدیل بازار مسکن به موتور محرک اقتصاد رونمایی کرد
مسکن
پرش قیمت مسکن از یک‌سو  رکود تورمی بازار مسکن را به‌دنبال آورده و از سوی دیگر فشار بر مردم را افزایش داده است؛ مسئله‌ای که وزیر راه و شهرسازی نیز در نشست شورای معاونان امور مجلس وزارتخانه‌ها و دستگاه‌های اجرایی کشور بر آن دست گذاشته و بر کم‌کردن شکاف ایجاد‌شده میان قیمت مسکن و توان مردم با برنامه‌های اساسی تأکید کرده است.
PDF اقتصاد
کوتاه اقتصاد
رئیس سازمان خصوصی‌سازی‌ گفت: این سازمان به‌تدریج در حال دریافت سود سهام عدالت مربوط به سال مالی ۹۶ از شرکت‌های سرمایه‌پذیر است و به مرور این سود را میان گروه‌های مختلف مشمولان توزیع می‌کند. به گزارش ایبِنا، میر علی اشرف پوری‌حسینی افزود: تا به امروز سود سهام عدالت همه مشمولان مربوط به کمیته امداد و سازمان بهزیستی پرداخت شده است و مشمولان مربوط به گروه روستاییان و عشایر نیز به‌تدریج در حال دریافت سود سهام عدالت خود هستند.
عملکرد ۹ماهه امسال در پرداخت مقرری بیمه بیکاری به کسانی که بدون میل و اراده خود بیکار شده‌اند، نشان می‌دهد جمعیت دریافت‌کنندگان مقرری بیمه بیکاری درمجموع به ۲۵۴هزار و ۸۷نفر رسیده است. به گزارش مهر، استان تهران با ۶۲هزار و ۷۷۲نفر دریافت‌کننده بیمه بیکاری رکورددار شده و استان ایلام با ۷۳۷نفر، کمترین جمعیت دریافت‌کننده مقرری بیمه بیکاری را داشته است.