• سه شنبه 11 دی 1397
  • الثُّلاثَاء 23 ربیع الثانی 1440
  • 2019 Jan 01

پیروزی نهایی فلسطین محقق خواهد شد

رهبر معظم انقلاب اسلامی صبح روزگذشته در دیدار زیاد النَخاله -دبیرکل جنبش جهاد اسلامی فلسطین- و هیأت همراه تأکید کردند: فلسطین با قدرت خواهد ماند و به لطف الهی در آینده نه‌چندان دور، پیروزی نهایی ملت فلسطین محقق خواهد شد.
اعضای تحریریه همشهری در نشست‌ یک‌ساعته با وزیر امور خارجه درباره دلایل حمله به ظریف،‌ امکان مذاکره درباره برجام و شرایط منطقه گفت‌و‌گو کردند

پیام ظریف به مخالفان

وزیر همیشه خندان و باروحیه کابینه این هفته میزبان جمعی از اعضای تحریریه روزنامه همشهری بود.

رایزنی‌های بودجه قبل از تقدیم به مجلس

نگاه به بودجه‌ریزی در کشور باید تغییر کند.
کارشناسان از دلایل اعتقاد نداشتن مسئولان و مدیران به پذیرش خطاها و مسئولیت‌پذیری نسبت به اشتباهات‌شان می‌گویند

جای خالی یک عذرخواهی

​​​​​​​اعتراف به یک اشتباه و یا قبول مسئولیت در قبال اتفاقی که افتاده و عذرخواهی از طرف مسئولان، می‌تواند بار روانی و اجتماعی مسائل را در جامعه کاهش دهد.
همشهری همزمان با انتشار خبرهایی از استعفای وزیر بهداشت نگاهی به اجرای طرح تحول سلامت به‌عنوان مهم‌ترین برگ کارنامه قاضی‌زاده‌هاشمی داشته است

طرح سیری ناپذیر تحول سلامت

پس از انتشار شایعه استعفای وزیر بهداشت در هفته‌های اخیر، بالاخره روز گذشته سیدحسن قاضی‌زاده هاشمی دفتر خود را ترک کرد و استعفای تأیید نشده‌اش را اجرایی کرد.

دفاع از بودجه شهرها

چند روزی است که مدیران شهری تهران رفت‌وآمد زیادی به مجلس دارند؛ آنچنان که شهردار پایتخت، عصر یکشنبه به تنهایی و روز گذشته به اتفاق 15شهردار کلانشهرها به دیدار رئیس مجلس رفت تا از مشکلات و نیازمندی‌های تهران و کلانشهرها بگوید.

دانشگاه ضابطه‌مند

روزنامه همشهری روز شنبه و به دنبال سخنان رئیس جمهور حسن روحانی درباره ضرورت انحلال و ادغام دانشگاه های وابسته به نهادها و وزارتخانه های مختلف و شکل گیری یک آموزش عالی منسجم در کشور با تعدادی از کارشناسان گفت و کرده و گزارشی با عنوان «دانشگاه‌های بی‌ضابطه» به همراه طرحی منتشر کرد که بازتاب زیادی از سوی نهادهای مختلف از جمله صدا و سیما که در زیر مجموعه خود دانشکده دارد و در طرح روزنامه از آن نام برده شده بود، داشت. در این گزارش روزنامه همشهری صرفا به ضرورت اجرای سخنان رئیس جمهور و اجرای نظر کارشناسان پرداخت.
شهردار تهران در مراسم رونمایی از سردیس محمد‌امین قانعی‌راد، جامعه‌شناس‌فقید :

نخبگان سرمایه‌های انسانی شهر هستند

خیابان سهیل در جنوب خیابان عباس شیرازی در محله ملاصدرا از این پس به نام سیدمحمد‌امین قانعی‌راد، استاد و محقق جامعه‌شناسی نامیده می‌شود.