• شنبه 10 آذر 1397
  • السَّبْت 22 ربیع الاول 1440
  • 2018 Dec 01

زیان 50درصدی دلالان دلار در 2ماه

قیمت هر دلار آمریکا از چهارم مهرماه به این‌سو، از مرز 20هزارتومان به محدوده 11هزار تومان بازگشته است
قیمت هر دلار آمریکا در 2‌ماه گذشته با 50درصد کاهش به محدوده 11هزارتومان در پایان مبادلات هفته قبل رسید.
مطالبات کارگران کارخانه‌هایی که با مشکل مواجه شده‌اند، چیست؟

قربانیان خصوصی‌سازی

یک روز کارگران هپکو اعتراض می‌کنند، روز دیگر هم کارگران کمباین‌سازی‌ تبریز، امروز کارگران فولاد اهواز، هفت‌تپه شوش و روغن نباتی جهان. و این داستانی است که ادامه دارد. اگر بخواهیم همه کارخانه‌هایی که کارد به استخوان کارگرانشان رسیده را نام‌ببریم، یک طومار بلند می‌شود.

خیانت‌های یک واژه: «دولت الکترونیک»

بعضی واژه‌ها از بس دورند، از بس غیرقابل لمس‌اند و از بس مفهومی‌اند، خائن می‌شوند به ما مردم؛ واژه‌هایی مثل «مشارکت عمومی» یا «قدرت هوشمند» یا حتی همین «دولت الکترونیک»!

مجلس عوام یا مجلس خواص

دهم آذرماه سالروز شهادت آیت‌الله سیدحسن مدرس را به‌عنوان روز مجلس نام نهاده‌اند؛ روزی که شایسته است مجلسیان به دور از هر دغدغه‌ای هویت و اساس تشکیل مجلس شورای اسلامی را مورد توجه قرار دهند و خود قضاوت کنند تا چه اندازه در این مسیر گام برداشته‌اند.

گردشگری در‌آشوراده کلید خورد

نگرانی از اجرای طرح گردشگری در آشوراده به جایی نرسید
سرانجام پس از قریب به 13سال کشمکش میان مخالفان و موافقان طرح گردشگری در آشوراده، این طرح، پنجشنبه گذشته با حضور مقامات محلی در بندر ترکمن کلید خورد تا تنها بخش از سواحل ایرانی دریای خزر که از دخالت‌های غیرمسئولانه در امان مانده بود به مرکز گردشگری تبدیل شود.

کنشگران اجتماعی؛ ناجیان جوامع کنونی

10سالگی انجمن پویش با همایشی همراه بود که در آن صاحب‌نظران، به مسائل روز و مهم اجتماعی پرداختند. جامعه‌شناسان و فعالان اجتماعی گرد هم آمدند تا کنشگری اجتماعی و فعالیت مدنی در جامعه ما را به بحث بگذارند.

حاشیه‌های نشست سران در آرژانتین

نشست سران گروه 20 20 اقتصاد قدرتمند عصر دیروز به وقت تهران، زیر سایه پرونده قتل جمال خاشقجی روزنامه‌نگار مخالف عربستانی و نقش احتمالی محمد بن سلمان ولیعهد عربستان در این ماجرا رسما آغاز به کار کرد.
شهردار تهران در بازدید از خانه مدرس از نهادها خواست:

برای حفظ هویت شهر تلاش کنیم

پیروز حناچی وقتی در مقام شهردار از پایتخت اسم ‌برد، آن را به شکل املای قدیمی آن «طهران» نوشت و نخستین مراسم مناسبتی را با بازدید از «خانه مدرس» در بافت قدیمی شهر شروع کرد؛ نویدی برای دیدگاه نوین شهرداری که عدالت اجتماعی را با فاصله از نگاه «ساخت‌و‌ساز‌محور» دنبال می‌کند.

توسعه، عملگرایی سازندگی