• چهار شنبه 18 مهر 1397
  • الأرْبِعَاء 29 محرم 1440
  • 2018 Oct 10

چه‌کسی خواستار دلار گران است؟

مخالفان FATF در تلاشند در زمین بازی دلار و از طریق ابزار‌های اقتصادی، این نظریه را که تصویب این قانون می‌تواند به رشد قیمت دلار منجر شود، اثبات کنند
روندهای قیمتی شکل‌گرفته در روزهای اخیر نشان می‌دهد بازار دلار به زمینی برای کشمکش میان بازیگران سیاسی تبدیل شده است.

مدارس پیر، جان کودکان را می‌گیرند

دیوار پیر مدرسه آوار شده روی سر دنیای هفت ساله که تازه 16روز بوده به مدرسه می‌رفته تا خواندن و نوشتن یاد بگیرد.

تنش‌هایی که از پی گرانی می‌آید

وضع بازار و قیمت‌ها معلوم نیست چه سمت و سویی پیدا خواهد کرد، اما آنچه مسلم است طی چند ماه گذشته نرخ کالاها افزایش چشمگیری داشته و حتی اگر هم پایین بیاید به آنچه مثلا سال گذشته بود نخواهد رسید.

ستاره آنها و ستاره ما

در روزهایی که نام علی دایی به خاطر احضار به پلیس آگاهی سر زبان‌ها افتاده، عربستانی‌ها پروسه ریاست سامی الجابر بر کنفدراسیون فوتبال آسیا را استارت زده‌اند. جابر در زمین فوتبال، گوشه‌ای‌از افتخارات دایی را هم ندارد.

روحانی 2 نامه اقتصاد‌دانان و اساتید دانشگاه درباره مسائل کشور را بررسی کرد

محمود واعظی، رئیس دفتر رئیس‌جمهوری در دیدار مدیران رسانه‌ها گفت: 2 نامه‌ای که گروهی از اساتید دانشگاه و اقتصاددانان در مورد مسائل جاری کشور نوشته‌اند، به سمع و نظر رئیس‌جمهوری رسید و ایشان تأکید کردند در جلساتی مشترک، این نظرات کارشناسی شود.

کتابفروشی محله را زنده نگه داریم

قیمت کتاب هر روز بالاتر می‌رود. علت را می‌توان در افزایش قیمت ارز دانست. هرچه هست بازار خرید و فروش کتاب، از قبل هم سردتر شده است

مهار خشم قیمت ندارد!

متأسفانه در عصر کنونی، رفتار آدم‌ها با هم به گونه‌ای شده که‌گویی به سختی یکدیگر را تحمل می‌کنند
حافظ در زمانه خود به چه شیوه‌ای زندگی می‌کرد؟

راز این پرده نهان است و نهان خواهد بود

هیچ منبعی وجود ندارد که تاریخ سرایش هر کدام از شعرها و غزل‌های حافظ را نشان دهد که اگر بود، می‌شد از اوضاع و احوال مردم آن‌زمان و تاریخ آن روزگار، غزل‌هایش را بهتر تفسیر کرد و به درک بهتری از زندگی او رسید. البته تذکره‌نویسان روایت‌هایی از زندگی این شخصیت بزرگ ایران نوشته‌اند که نمی‌توان به هیچ کدام آنها اعتماد کرد.