4
چهار شنبه 18 مهر 1397
شماره 7500
اقتصاد
23023624
02123023902
پیامـک شما را درباره این صفحه می خوانیم
ویژه
صندوق بین‌المللی پول در تازه‌ترین برآورد خود از وضعیت شاخص‌های کلان اقتصادی جهان در سال‌های 2018 و 2019میلادی پیش‌بینی کرده رشد اقتصادی ایران در 2سال پیاپی منفی خواهد بود اما نرخ بیکاری و تورم افزایش می‌یابد.
سازمان حمایت از مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان وابسته به وزارت صنعت، معدن و تجارت خبر داده که بیشترین ارزش ریالی کالاهای قاچاق مکشوفه در شهریور‌ماه مربوط به گروه‌های لوازم خانگی، لوازم آرایشی و بهداشتی، مواد خوراکی و صنایع غذایی و لوازم ‌یدکی بوده است.
اشتغال
براساس آمارها 21درصد از کل جمعیت ایران را متولدین دهه 60تشکیل می‌دهند.

چه‌کسانی‌کارت خرید حمایتی می‌گیرند

دولت
دولت 23هزار میلیارد تومان به حمایت از معیشت خانوارهای ایرانی تخصیص داده که 11هزار میلیارد تومان از این اعتبار سهم اقشار تحت پوشش نهادهای حمایتی و مابقی سهم اقشار دارای حقوق ماهانه کمتر از 3میلیون تومان است که به‌زودی در قالب کارت خرید کالا توزیع می‌شود.
رویای بانکی آقای بانک

رویای بانکی آقای بانک

مرتضی بانک، دبیر شورای‌عالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی می‌گوید: به‌دنبال مذاکرات انجام شده با بانک مرکزی سقف 150میلیون یورویی تاسیس بانک خارجی در مناطق آزاد برداشته و قرار شد رقم تاسیس بانک در این مناطق با توافق بین بانک مرکزی، مناطق آزاد و سرمایه‌گذار تعیین شود.
رشد قاچاق بنزین سرعت گرفت
تازه‌ترین آمارهای مصرف روزانه بنزین و گمانه‌زنی‌های مطرح در مورد احیای کارت سوخت و سهمیه‌بندی بنزین گواهی بر افزایش قاچاق سوخت است.