61
شنبه 30 شهریور 1398
شماره 7764
کرمان، هرمزگان، سیستان و بلوچستان
23023614
02123023901
پیامـک شما را درباره این صفحه می خوانیم

۲۸۶ پروژه نیمه‌تمام ورزشی نیازمند تزریق اعتبار

ورزش
مدیر کل ورزش و جوانان سیستان و بلوچستان گفت: ۲۸۶ پروژه نیمه‌تمام ورزشی این استان برای اجرا و تکمیل نیازمند۲۸۰ میلیارد تومان اعتبار است.
اخبار ویژه
مدیر کل حفاظت محیط‌زیست سیستان و بلوچستان از برگزاری جلسات کمیته ارزیابی آثار زیست‌محیطی فاز دوم خط انتقال گاز خوشه خاش خط انتقال گاز سوران – سراوان -جالق و سوران  – هیدوج – سیرکان و طرح احداث راه اصلی چابهار – پسابندر - گواتر با حضور اکثریت اعضای کمیته ارزیابی زیست‌محیطی استان خبر داد.
معاون سیاسی و اجتماعی فرماندار کنارک گفت: بخش «زرآباد» دروازه توسعه سواحل مکران است.
بخشدار جزیره هرمز گفت: قرار است بهسازی پایانه گردشگری جزیره هرمز در شورای اسلامی شهر و شهرداری هرمز در دستور کار قرار گیرد و تا قبل از فصل گردشگری کار ساماندهی آن پایان پذیرد.
سرپرست پایگاه دریابانی میناب از توقیف 2 فروند شناور حامل 400 کیلوگرم میگوی قاچاق در شهرستان میناب خبر داد.
از ابتدای امسال تاکنون ۴۰ میلیون لیتر مواد سوختی در روستا‌های هرمزگان توزیع شده است.
با توجه به خشکسالی‌های پی‌درپی استان هرمزگان و کمبود منابع آبی این استان، موضوع مصرف بهینه آب و صرفه‌جویی این سرمایه طبیعی بیش از پیش اهمیت می‌یابد.
رفسنجان در میان دیگر شهرستان‌های کرمان بیشترین تولید پسته را دارد. اما تغییرات اقلیمی به‌ویژه افزایش دما سبب پوکی بخشی از محصول پسته آن شد. این پوکی در سال جاری به نسبت سال گذشته کمتر بوده است، با این وجود مدیر جهاد کشاورزی شهرستان رفسنجان برای جلوگیری از نابودی این محصول بر اثر گرما راهکارهایی را ارائه داده است.
وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: توسعه چابهار و صنعت در سیستان و بلوچستان شکل گرفته است و شاهد تحول اقتصادی در این استان پهناور هستیم.

فعالیت دوباره معادن سنگ آهن راین

منابع
نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی از آغاز مجدد فعالیت معادن سنگ آهن راین با شرط به‌کارگیری ۷۰ درصد نیروهای بومی این منطقه خبر داد.
پارک ملی «خبر» سوخت

پارک ملی «خبر» سوخت

فرمانده یگان حفاظت منابع طبیعی بافت گفت: بر اثر آتش‌سوزی در پارک ملی خبر بیش از200 هکتار از عرصه‌های طبیعی از بین رفت.
مهر گران

مهر گران

معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد امام خمینیره استان: مردم هرمزگان در مرحله نخست جشن عاطفه‌ها ۱۵میلیارد ریال به دانش‌آموزان نیازمند استان کمک کردند
بوی مهر که می‌آید خانواده‌ها در تکاپوی خرید لوازم مدرسه از جمله کیف و کفش و نوشت‌افزار برای فرزندانشان هستند تا مهیای رفتن به مدرسه شوند و اگر سری به بازارها در گوشه و کنار استان بزنیم می‌بینیم چطور خانواده‌ها برای انتخاب وسایل مدرسه از مغازه‌ای به مغازه دیگر می‌روند و دنبال جنس مناسب با قیمت ارزان می‌گردند. این در حالی است که با توجه به تورم و افزایش هزینه اجناس مدرسه ماه مهر برای برخی خانواده‌ها بویی از مهربانی ندارد.
رد پای دلالان  در بازار مرغ سیستان و بلوچستان
رد پای دلالان  در بازار مرغ سیستان و بلوچستان
معاون استاندار:  واردات هرگونه مرغ زنده غیرمجاز به داخل استان ممنوع است
طی روزهای اخیر صنعت مرغداری در سیستان و بلوچستان دچار مشکلاتی شده و دود این مشکلات به چشم مردم و مرغداران رفته است.

۱۰ واحد صنفی در خاش تعطیل شد

خبر
رئیس مرکز بهداشت خاش سیستان و بلوچستان گفت: ۱۰ واحد صنفی متخلف به دلیل رعایت نکردن مسائل بهداشتی از ابتدای امسال تاکنون در این شهرستان تعطیل شدند.

جمع‌آوری ۲۵ تن نمک تاریخ‌گذشته در سرباز

بهداشت
رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی ایرانشهر گفت: بیش از ۲۵ تن نمک فاسد و تاریخ‌گذشته توسط بازرسان بهداشت محیط شبکه بهداشت و درمان سرباز کشف و جمع‌آوری شد.
PDF شنبه 30 شهریور 1398
کوتاه کرمان، هرمزگان، سیستان و بلوچستان
به گفته رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان کرمان جاده ارتباطی قلعه‌گنج - نیکشهر با ۷۰ درصد پیشرفت در حال تکمیل است.
استاندار کرمان مدیران دستگاه‌های اجرایی این استان را موظف به اجرای سند راهبردی سالمندی و مناسب‌سازی محیط اداری و عمومی برای استفاده سالمندان و معلولان از خدمات مختلف کرد.
به گفته قائم‌مقام کمیته امداد استان کرمان ۱۳ میلیارد ریال کمک مردمی در مرحله نخست جشن عاطفه‌ها توسط مردم این استان جمع‌آوری شده است که رشد ۱۸ درصدی نسبت به سال گذشته دارد.
جانشین فرمانده انتظامی ارزوئیه از کشف ۱۶۷ کیلو و ۹۰۰ گرم حشیش و دستگیری 3 قاچاقچی در این شهرستان خبر داد.
استاندار کرمان با تاکید بر این‌که گردشگری یکی از محورهای مهم توسعه این استان به شمار می‌رود، روند اجرای پروژه مرمت و بازسازی باغ سالار کلانتر را با پیشرفت ۳۵درصد عنوان کرد.