61
چهار شنبه 27 شهریور 1398
شماره 7762
کرمان، هرمزگان، سیستان و بلوچستان
23023614
02123023901
پیامـک شما را درباره این صفحه می خوانیم

۳۷ محکوم به قصاص نفس در کرمان از اعدام رهایی یافتند

قانون
رئیس کل دادگستری استان کرمان گفت: با رضایت اولیای دم ۳۷ محکوم به قصاص نفس در کرمان از اعدام رهایی یافتند.
اخبار ویژه
مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان گفت: میزان فروش سینماهای استان کرمان در سال ۹۷ مبلغ ۱۸ میلیارد و ۳۸۰ میلیون ریال و در 3 ماهه اول امسال ۴ میلیارد و ۱۰۰ میلیون ریال بوده است.
معاون دریایی اداره کل بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان گفت: مرحله اول عملیات بویه‌گذاری و نصب علائم کمک‌ناوبری کانال دسترسی به بندر شهید بهشتی چابهار با موفقیت به پایان رسید.
رئیس اداره بهزیستی خاش سیستان و بلوچستان گفت: ۹۰ درصد از معابر شهر، اداره‌ها و نهادهای این شهرستان برای تردد معلولان، سالمندان و کودکان مناسب‌سازی شده است.
معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار سیستان و بلوچستان گفت: چهارمین مرحله مزایده سوخت مرزنشینان ۲۶ شهریور برگزار می‌شود و پرداخت مرحله بعدی طرح منوط به اصلاح و رفع نقایص آمار شهرستان‌های مربوطه است.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی زاهدان در کمیته بررسی سلامت مادران از تدوین نقشه راه 5 ساله برای سلامت مادران باردار خبر داد.
فرمانده مرزبانی سیستان و بلوچستان از کشف ۴۸۰ کیلوگرم تریاک توسط مرزداران هنگ مرزی سراوان خبر داد.
مدیر آب و خاک و امور فنی‌مهندسی سازمان جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان گفت: از محل اعتبارات استانی و ملی برای مرمت و بازسازی ۳۱۶ رشته قنات تاکنون ۲۰۵ میلیارد و ۹۲۰ میلیون ریال اعتبار مصوب شده است.
بارش باران‌های بهاری امسال اگرچه روی خوش ترسالی را به طبیعت باز گرداند اما موجب نگرانی وقوع آتش‌سوزی در روزهای گرمی است که هرمزگان همچنان تجربه می‌کند. به گزارش ایرنا، وسعت هرمزگان بیش از 7 میلیون هکتار است که 95 درصد سطح آن را زمین‌های ملی و جنگلی پوشانده است.

1400 ؛ ایستگاه پایانی  راه‌آهن چابهار0  زاهدان

معاون استاندار سیستان و بلوچستان: این پروژه در 8 قطعه در حال اجراست که تاکنون 40 درصد پیشرفت داشته است
توسعه
به گفته معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار سیستان و بلوچستان با موافقت رهبری منابع مالی محور ریلی چابهار - زاهدان تامین و تا سال 1400 پروژه تکمیل می‌شود.
پروژه‌های راکد کیش فعال می‌شوند

پروژه‌های راکد کیش فعال می‌شوند

معاون اقتصادی سازمان منطقه آزاد کیش از راه‌اندازی مجدد پروژه‌های غیرفعال و نیمه‌تمام جزیره کیش با ایجاد کارگروه تخصصی و بررسی راهکارهایی جدید خبر داد.
احیای تالاب هامون با منابع مالی اتحادیه اروپا

احیای تالاب هامون با منابع مالی اتحادیه اروپا

مدیر کل حفاظت محیط ‌زیست سیستان و بلوچستان گفت: تیمی متشکل از مدیر طرح ملی حفاظت از تالاب‌های ایران و نماینده برنامه عمران سازمان ملل متحد برای بازدید از شرایط تالاب هامون و امکان‌سنجی تدوین طرح پیشنهادی برای جذب منابع مالی از اتحادیه اروپا برای حفاظت محیط ‌زیست و احیای تالاب هامون به سیستان سفر کردند.
پرداخت بخشی از طلب گندم‌کاران سیستان و بلوچستان
پرداخت بخشی از طلب گندم‌کاران سیستان و بلوچستان
رئیس سازمان جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان گفت: افزون‌ بر ۲۹۰ میلیارد ریال مطالبه گندم‌کاران این استان پرداخت شده و پرداخت‌ها بابت خرید گندم مازاد بر نیاز کشاورزان به‌روز است.
هیأت جانبازان کرمان صاحب مجموعه ورزشی می‌شود
هیأت جانبازان کرمان صاحب مجموعه ورزشی می‌شود
عملیات اجرایی ساخت مجموعه چندمنظوره ورزشی هیأت جانبازان و معلولان استان کرمان به همت خیران ورزش‌یار آغاز شد.
مأمور قلابی در میناب دستگیر شد
مأموران انتظامی میناب یک مامور قلابی را که از واحدهای صنفی سطح شهر اخاذی می‌کرد دستگیر کردند.

پشت پرده متکدیان  درکرمان

جامعه
«اسپند دود بکنم؟»، «شیشه ماشین رو تمیز کنم؟»، «یک فال از من می‌خرید؟»، «یک جوراب از من می‌خرید؟» و صدها واژه این‌چنینی که این روزها به وفور پشت چراغ‌های راهنمای شهر کرمان، معابر یا پمپ‌بنزین‌ها می‌شنویم.

برگزاری همایش امنیت و عدالت پایدار

امنیت
معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان کرمان از برگزاری همایش امنیت و عدالت پایدار در جنوب استان کرمان با حضور مسئولان کشوری و استانی در روز پنجشنبه 28 شهریورماه در عنبرآباد خبر داد.

بندرعباس؛ میزبان نمایشگاه بین‌المللی دریایی خاورمیانه

نمایشگاه
بیست‌ویکمین نمایشگاه صنایع دریایی و دریانوردی ایران به‌عنوان بزرگ‌ترین نمایشگاه بین‌المللی دریایی خاورمیانه آذر امسال با هدف توسعه برنامه‌های دریامحور به میزبانی بندرعباس گشایش می‌یابد.
PDF چهارشنبه 27 شهریور 1398
کوتاه کرمان، هرمزگان، سیستان و بلوچستان
وضعیت ترافیکی هرمزگان و همچنین روان‌سازی در سطح جاده‌ها و خیابان‌های استان برای آماده‌سازی در فصل مهر و بازگشایی مدارس در نشست شورای ترافیک مورد بررسی و گره‌گشایی قرار گرفت.
معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار هرمزگان گفت: ۱۷ طرح در جلسه کارگروه امور زیربنایی توسعه روستایی، عشایر، شهری و آمایش سرزمین و محیط زیست استان مورد بررسی قرار گرفت و ۱۴ طرح تأیید شد.
برنامه جامع سلامت استان هرمزگان، یک سند بالادستی در جغرافیای استان است که زیر نظر استانداری و سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان تدوین و تصویب شده
ارسال تجهیزات و وسایل ورزشی مورد نیاز مدارس با شعار «مهر بانشاط» از روز دوشنبه به مناطق ۲۲گانه آموزش و پرورش هرمزگان آغاز شد.
یک فروند شناور با بیش از ۲۵۰ هزار لیتر سوخت قاچاق توسط شناورهای منطقه پنجم نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی شناسایی و توقیف شد.
مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان گفت: ۵۰ هزار تن موز از ابتدای امسال تاکنون از سطح باغ‌های این استان برداشت و روانه بازار مصرف شده است.
دادستان عمومی و انقلاب زاهدان مرکز سیستان و بلوچستان گفت: حکم غیرقطعی ۲ نفر از اعضای گروهک‌های تروریستی از سوی دادگاه انقلاب زاهدان به حبس و اعدام صادر شده است.