61
یکشنبه 2 تیر 1398
شماره 7692
کرمان، هرمزگان، سیستان و بلوچستان
23023614
02123023901
پیامـک شما را درباره این صفحه می خوانیم

پیش‌بینی برداشت 1350 تن انبه از باغ‌های استان

کشاورزی
مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان گفت: 1۵۰۰ هکتار از باغ‌های میوه استان به کشت انبه اختصاص دارد که هزار هکتار آن بارور و بقیه غیربارور است.
اخبار ویژه
معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد هرمزگان گفت: به‌منظور مقابله با سوءتغذیه کودکان 7815 کودک هرمزگانی از خدمات طرح تغذیه کودکان زیر 5 سال بهره‌مند هستند.
مدیر روابط عمومی و امور بین‌الملل دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان از رسیدن آمار تعداد فوتی‌های واژگونی اتوبوس زائران مینابی به 6 تن خبر داد.
رئیس انجمن صنفی کاریابی‌های هرمزگان گفت: افراد بیکار برای شاغل شدن در مراکز جویای نیروی کار، سطح توقع خود را از شغل آینده‌شان پایین بیاورند.
مدیر کل آموزش و پرورش استان کرمان با اشاره به فعالیت 5500 مدرسه دولتی و 977 مدرسه غیرانتفاعی در استان کرمان گفت: 71 مدرسه و فضای آموزشی از سوی اداره کل نوسازی و تجهیز مدارس تخریبی اعلام شده است
سرپرست فرمانداری زرند گفت: اعتبارات عمرانی این شهرستان نسبت به سال گذشته ۳۰ درصد افزایش داشته است.
رئیس بیمارستان سردشت بشاگرد گفت: از ابتدای سال تا پایان اردیبهشت ۱۲۰ نفر بر اثر عقرب‌گزیدگی به مراکز بهداشتی و درمانی بشاگرد مراجعه کرده‌اند.
آیین جشنواره گل‌محمدی لاله‌زار بردسیر با تلاش سازمان میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان کرمان ثبت ملی شد.

آب سد جگین به بشاگرد می‌رسد

استاندار: طرح خط انتقال آب از سد جگین به بشاگرد شامل ۸۰ کیلومتر خط انتقال آب و ایستگاه‌های پمپاژ مختلف است که تلاش می‌کنیم تا 3 ماه آینده، آماده بهره‌برداری شود
عمران
استاندار گفت: طرح خط انتقال آب از سد جگین به بشاگرد شامل ۸۰ کیلومتر خط انتقال آب و ایستگاه‌های پمپاژ مختلف است که تلاش می‌کنیم تا 3 ماه آینده، آماده بهره‌برداری شود.
«ارباب» تن به خشکسالی نداد

«ارباب» تن به خشکسالی نداد

همشهری از تلاش اهالی ارباب برای ایجاد اشتغال و جلوگیری از مهاجرت گزارش می‌دهد
در حالی که ساکنان روستاهای منطقه سیستان به دلیل نوسانات آب و هوایی و خشکسالی با مشکلات عدیده‌ای از جمله مشکلات معیشتی و پدیده مهاجرت روبه‌رو هستند، ساکنان یکی از روستاهای سیستان به نام «ارباب» با تولید و خوداشتغالی به مقابله با مشکلات پیش‌آمده برخاسته‌اند.
سم‌پاشی؛ تهدیدی برای گونه‌های جانوری جازموریان

سم‌پاشی؛ تهدیدی برای گونه‌های جانوری جازموریان

مدیر کل محیط زیست استان: جازموریان به جز خشکسالی این روزها در معرض بدترین آسیب‌ها به دلیل حمله ملخ ها و سم پاشی‌هاست
جازموریان بزرگ‌ترین حوضه آبریز کرمان در حالی به دلیل گرمای هوا خشک می‌شود که این روزها سم‌پاشی شبانه‌روزی، بسیاری از گونه‌های گیاهی و جانوری این منطقه را تهدید می‌کند.
متکدیان رفسنجان جمع‌آوری می‌شوند
متکدیان رفسنجان جمع‌آوری می‌شوند
فرماندار: در این طرح نیازمندان واقعی تحت پوشش حمایتی قرار خواهند گرفت و متکدیانی که به صورت باند یا حرفه‌ای فعالیت می‌کنند جمع‌آوری خواهند شد
فرماندار رفسنجان از آغاز طرح جمع‌آوری و ساماندهی متکدیان در رفسنجان از اوایل تیرماه خبر داد.
کاهش آبیاری فضای سبز با آب آشامیدنی در سیرجان
رئیس هیات مدیره و مدیرعامل شرکت آبفای شهرستان سیرجان گفت: طی سال گذشته میزان آبیاری فضای سبز از آب آشامیدنی، در مقایسه با سال پیش از آن  96/52 درصد کاهش یافت.

کمبود کتابخانه در بندرعباس

فرهنگ
بر اساس آمارهای موجود سرانه مطالعه در ایران در خوش‌بینانه‌ترین حالت و با احتساب مطالعه کتاب‌های درسی و نشریات کمتر از 20 دقیقه و در هرمزگان کمتر از 2 دقیقه است.

اورژانس هوایی در ایرانشهر مستقر می‌شود

اورژانس
مدیر بازرگانی شرکت هلی‌کوپتری آوا سلامت گفت: ششمین پایگاه این شرکت به زودی در ایرانشهر راه‌اندازی می‌شود.

رشد ۱۴ برابری سرمایه‌گذاری داخلی در چابهار

سرمایه‌گذاری
مدیرعامل سازمان منطقه آزاد چابهار گفت: بر اساس آمارهای ثبت‌شده سرمایه‌گذاری داخلی محقق شده در این منطقه در سال ۱۳۹۷ نسبت به سال ۱۳۹۳ رشد ۱۴ برابری را نشان می‌دهد.
PDF یکشنبه 2 تیر 1398
کوتاه کرمان، هرمزگان، سیستان و بلوچستان
رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان رفسنجان گفت: ۱۹ هزار و ۵۰۴ متر‌ مربع از اراضی ملی این شهرستان از چنگال متصرفان خارج و به دولت بازگردانده شد.
دادستان عمومی و انقلاب شهرستان جیرفت از دستگیری یک قاچاقچی مسلح و شناسنامه‌دار مواد مخدر در جیرفت خبر داد و گفت: متهم اقدام به ترانزیت محموله‌های سنگین مواد مخدر در کشور می‌کرده است.
دادستان عمومی و انقلاب شهرستان کهنوج از شناسایی و معدوم شدن بیش از ۱۳ تن گوشت مرغ گرم غیرقابل مصرف در این شهرستان خبر داد