61
یکشنبه 26 خرداد 1398
شماره 7686
کرمان، هرمزگان، سیستان و بلوچستان
23023614
02123023901
پیامـک شما را درباره این صفحه می خوانیم

قاچاقچیان مواد مخدر  در شهربابک ناکام ماندند

قاچاق
فرمانده انتظامی شهر بابک گفت: قاچاقچیان مواد مخدردر انتقال ۲۱۱ کیلوگرم مواد مخدر از نوع تریاک از محور این شهرستان به مرکز کشور ناکام ماندند.
اخبار ویژه
پروژه آب‌گیری و بازیافت آب کارخانه کنسانتره فکور صنعت زرند به عنوان پروژه زیست‌محیطی و اولین واحد آب‌گیری از باطله در ایران، با حضور رضا رحمانی وزیر صنعت، معدن و تجارت، افتتاح شد.
رئیس اورژانس کرمان از نجات جان یک زن 28 ساله در ارتفاعات لاله‌زار بردسیر خبر داد.
معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت و رئیس سازمان زمین‌شناسی و اکتشافات معدنی ایران در دیدار با استاندار سیستان و بلوچستان گفت: بیش از 200 میلیارد تومان برای فعالیت‌های اکتشافی در استان از طرف سازمان زمین شناسی و اکتشافات معدنی کشور هزینه شده است.
مدیر کل ورزش و جوانان سیستان و بلوچستان گفت: ۲ میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان تسهیلات بانکی امسال از سوی صندوق کارآفرینی امید و بانک رسالت برای  اشتغال‌زایی جوانان این استان پیش‌بینی شده است.
معاون خدمات شهری شهرداری بندرعباس از آغاز طرح عقیم‌سازی سگ‌‌های بدون‌صاحب با راه‌اندازی کمپ نگهداری حیوانات برای نخستین بار در استان هرمزگان خبر داد.
رئیس اداره حفاظت محیط ‌زیست ایرانشهر از پایش صنایع فعال این شهرستان برای جلوگیری از آلودگی محیط ‌زیست خبر داد.
مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمان گفت: ۱۲۶ اقامتگاه بوم‌گردی در سال ۹۷ راه‌اندازی شد که زمینه اشتغال مستقیم ۳۸۰ نفر را مهیا ساخته‌اند و ۶۰ درصد این اشتغال متعلق به زنان است.
پرورش گل‌محمدی در لاله‌زار این روزها یکی از پررونق‌ترین تجارت‌های استان کرمان است.

تسهیلات برای اشتغال پایدار درسیستان

امسال ۲ میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان تسهیلات بانکی از سوی صندوق کارآفرینی امید و بانک رسالت برای  اشتغال‌زایی جوانان این استان پیش‌بینی شده است
اشتغال
مدیر کل ورزش و جوانان سیستان و بلوچستان گفت: ۲ میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان تسهیلات بانکی امسال از سوی صندوق کارآفرینی امید و بانک رسالت برای  اشتغال‌زایی جوانان این استان پیش‌بینی شده است.
آب در شمیل جیره‌بندی شد

آب در شمیل جیره‌بندی شد

ساکنان دهستان شمیل، که از توابع بندرعباس و تأمین‌کننده آب مرکز استان است، دسترسی به آب مناسب  و بهداشتی ندارند
شمیل دهستانی واقع در بخش تخت شهرستان بندرعباس است که آب شهر بندرعباس را تأمین می‌کند. به گزارش فارس، شمیل از یک ماه پیش گرفتار مشکل بی‌آبی شده و به نظر می‌رسد پیگیری اهالی بی‌نتیجه مانده است.
حنایی که برای کشاورزان رنگ ندارد

حنایی که برای کشاورزان رنگ ندارد

مدیر باغبانی جهاد کشاورزی استان: حنای دلگان و ایرانشهر را دلالان دیگراستان‌ها می‌خرند تا به کشورهای حوزه خلیج فارس و آسیای میانه صادر کنند
شهرستان دلگان سیستان و بلوچستان پس از رودبار جنوب در استان کرمان که با تولید 25 هزار تن حنا رتبه نخست کشوری را به خود اختصاص داده، جایگاه دوم تولید این محصول خوش‌رنگ و لعاب کشور را دارد.
ساخت قطعه دوم محور ریگان به جاسک اعتبار گرفت
فرماندار شهرستان ریگان گفت: با اعتبار ۲۰ میلیارد تومان عملیات اجرایی قطعه دوم محور ریگان به جاسک آغاز شده است.
افزایش ورود کالاهای اساسی به بندر چابهار
معاون حمل‌و‌نقل اداره کل راهداری و حمل‌و‌نقل جاده‌ای استان سیستان و بلوچستان گفت: روزانه به طور متوسط 28 هزار تن کالا در استان سیستان و بلوچستان بارگیری و به مقاصد حمل اعلام‌‌شده توسط صاحبان کالا حمل می‌شود.
زمان‌بندی رقابت‌های فوتسال کرمان اعلام شد
زمان‌بندی رقابت‌های فوتسال کرمان اعلام شد
رئیس کمیته اطلاع‌رسانی و روابط ‌عمومی هیات فوتبال استان کرمان گفت: برنامه زمان‌بندی برای شرکت در مسابقات رده‌های مختلف سنی فوتسال این استان در فصل جدید از سوی کمیته فوتسال تدوین و اعلام شده است.

اجرای طرح بازآفرینی در شهر جناح

شهرسازی
شهردار جناح اعلام کرد: در جلسه کمیسیون ماده ۵ قانون تأسیس شورای عالی معماری و شهرسازی استان، 3/67 هکتار از محدوده بافت تاریخی شهر جناح برای انجام عملیات بازآفرینی شهری اختصاص یافت.

انتقال پرونده ۴ محیط‌بان کرمانی به دادسرای نظامی

محیط زیست
فرمانده یگان محیط زیست کشور از انتقال پرونده محیط‌بانان متهم به قتل عمد در استان کرمان به دادسرای نظامی هرمزگان خبر داد.

۱۰۵ طرح کشاورزی در جنوب کرمان افتتاح شد

کشاورزی
رئیس سازمان جهاد کشاورزی جنوب کرمان گفت: به مناسبت هفته جهاد کشاورزی ۱۰۵ طرح در حوزه‌های آب و خاک، تولیدات گیاهی، دام‌پروری، شیلات، آبزیان و صنایع تبدیلی و تکمیلی افتتاح شد.
PDF یکشنبه 26 خرداد 1398
کوتاه کرمان، هرمزگان، سیستان و بلوچستان
رئیس هیات ووشو سیستان و بلوچستان گفت: تیم هیرمند قهرمان رقابت‌های ووشوی سیستان یادوارده «سردار شهید حاج علیم شیبک» شد.
مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی سیستان و بلوچستان گفت: بر اساس تفاهم‌نامه مشترک بین وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و وزارت بهداشت برای اجرای طرح بسیج ملی کنترل فشار خون، جامعه کارگری، کارآفرینی و تعاونگران استان به این طرح پیوستند.
مدیرعامل شرکت توسعه و مدیریت بنادر و فرودگاه‌های منطقه آزاد کیش اعلام کرد: آمار سفر به جزیره کیش در نیمه نخست خرداد ۹۸ رشدی چشمگیر داشته و در مقایسه با مدت مشابه پارسال بیش از ۵۳ درصد افزایش نشان می‌دهد.
عملیات اصلاح و احیا مراتع به روش هلالی آب‌گیر در ۳ هزار هکتار از مراتع هرمزگان اجرا می‌شود.