12
یکشنبه 6 خرداد 1397
شماره 7394
ادب‌وهنر
پیامـک شما را درباره این صفحه می خوانیم
ویژه
سال گذشته برای ریدلی اسکات بسیار پرمشغله بود و او نه‌فقط جدیدترین فیلم از فرنچایز علمی‌خیالی / ترسناک تاریخ‌سینمایی‌اش را با عنوان «بیگانه: کاوِنِنت» عرضه کرد، بلکه فیلم نامزد اسکار «همه پول‌های دنیا» را هم داشت.
پیکر ناصر ملک‌مطیعی صبح امروز یکشنبه، ششم خردادماه از مقابل ساختمان شماره۲ خانه سینما تشییع می‌شود.
یادداشت
خودش گفت هنوز همان لوطی سرچهارراه است. بغض کرد و برای سینمای ایران سرسلامتی فرستاد. حالا هم که خبر آمده نماد خاطرات کلاه‌مخملی‌های سینما این گذشته را در «آتیه»، با مرگ تاخت‌زده، باز هم او همان لوطی سرچهارراه است؛ سرپا و باوقار و مغرور.
سیامک احصایی به‌عنوان طراح صحنه و گلناز گلشن به‌عنوان طراح لباس به نمایش «دیر راهبان» به کارگردانی کیومرث مرادی پیوستند.
لوریس چکناواریان آهنگساز و رهبر ارکستر که سال‌ها به‌دنبال سرمایه‌گذار برای اجرای سمفونی «کورش‌کبیر» بود، بالاخره این اثر را منتشر و روانه بازار موسیقی کرد.

ضیافت سلام برای پتگرها

چند روایت از خانواده پتگر که این روزها نمایشگاه نقاشی‌هایشان در گالری سلام دایر است
تجسمی
علی‌اصغر و جعفر، فرزندان مشهدی حسن کلاهدوز بودند که به کلاهدوزی و پوستین دوزی اشتغال داشت. مشهدی حسن بعدها کارگاه قالی‌بافی به راه انداخت.
تدوین آیین‌نامه جشنواره‌های تئاتر و موسیقی فجر

تدوین آیین‌نامه جشنواره‌های تئاتر و موسیقی فجر

معاون هنری وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی از تدوین و ارائه آیین‌نامه جدید جشنواره‌های تئاتر و موسیقی فجر و ارسال آن به دفتر وزیر خبر داد تا درصورت تأیید ابلاغ شوند.
نمایش ۵ فیلم ایرانی در جشنواره سیدنی
نمایش ۵ فیلم ایرانی در جشنواره سیدنی
جشنواره بین‌المللی فیلم «سیدنی» استرالیا امسال میزبان نمایش چندین اثر از فیلمسازان ایرانی ازجمله آخرین ساخته عباس کیارستمی است.
سینما
جشنواره کن و جشنواره ونیز 2جشنواره صاحب‌نام اروپایی هستند که به فاصله چندماه با یکدیگر برگزار می‎شوند و با توجه به قدمت‌شان با هم مقایسه می‌شوند.