4
یکشنبه 6 خرداد 1397
شماره 7394
جامعه
۲۳۰۲۳۶۱۸
۰۲۱۲۳۰۲۳۹۰۵
پیامـک شما را درباره این صفحه می خوانیم

شهریه مدارس غیردولتی؛ از اعلام رسمی تا واقعیت

گزارش
رئیس سازمان مدارس و مراکز غیردولتی وزارت آموزش و پرورش، دیروز در نشست خبری، نرخ رسمی شهریه مدارس غیردولتی را اعلام کرد و گفت: شهریه این مدارس برای سال تحصیلی آینده، 13.5درصد رشد خواهد داشت که البته این جدا از هزینه سرویس ایاب و ذهاب، غذا و فعالیت‌های جانبی است.
ویژه
تفاهمنامه ایجاد 5000شغل برای فرزندان ایثارگران از طریق واگذاری تاکسی شهری با مشارکت بنیاد شهید و امور ایثارگران امضا شد.
جانشین رئیس سازمان وظیفه عمومی ناجا از توقف طرح «جریمه ریالی مشمولان غایب سربازی» در سال ۹۸ خبر داد. البته موضوع توقف فروش سربازی در 2 سال گذشته هم از سوی مسئولان وظیفه عمومی و ستاد کل نیروهای مسلح مطرح شده بود ولی در نهایت با مصوبه مجلس ادامه پیدا کرد.
رئیس مرکز سنجش وزارت آموزش و پرورش درباره لو رفتن سؤالات امتحانات دین و زندگی پیش دانشگاهی در هفته گذشته، گفت: سؤالات بعد از تکثیر، پاکت‌گذاری شده و تحت‌الحفظ به حوزه‌های اجرایی ارسال می‌شود.
گزارش همشهری از افتتاح نخستین کتابخانه اوتیسم ایران

کتابخانه کوچک برای جهانی بزرگ

گزارش
کتابخانه اوتیسم ایران خیلی کوچک و جمع و جور است. تازه افتتاح شده اما آرزوهای بزرگ دارد. این کتابخانه در طبقه دوم ساختمان شماره2 انجمن اوتیسم ایران در خیابان جمهوری پایتخت راه‌اندازی شده است. حداکثر 500جلد کتاب در قفسه‌های آن به چشم می‌خورد.
سلامت
آمارهای وزارت بهداشت نشان می‌دهند سالانه ۴۰هزار ایرانی در حوادث مختلف که عمده آن حوادث ناشی از تصادفات رانندگی است، جان خود را از دست می‌دهند و این در حالی است که با توجه به وضعیت جغرافیایی، حادثه خیزی جاده‌های کشور، وقوع زلزله‌های متعدد و... ضرورت تجهیز کشور به امکانات روز امدادی بسیار به چشم می‌خورد.
PDF جامعه
کوتاه جامعه
معاون ساماندهی امور جوانان وزارت ورزش و جوانان با گذشت یک‌سال از آغاز فعالیت دولت دوازدهم، نسبت به عدم‌تحقق عمده مطالبات جوانان انتقاد کرد.
سید امیرحسین قاضی‌‌زاده هاشمی با بیان اینکه اهدای عضو موضوعی فرهنگی است و رشد مناسبی داشته است، گفت: جشنواره‌های نفس با هدف ترویج پیوند در حال برگزاری است و به‌طور نسبی موفق عمل کرده.