54
یکشنبه 17 شهریور 1398
شماره 7755
البرز
23023607
02123023901
پیامـک شما را درباره این صفحه می خوانیم

درس‌هایی که باید از عاشورا آموخت

یادداشت
نهضت امام حسین‌ع از نقطه آغاز تا عاشورای حسینی و اسارت آل الله مملو از درس‌هایی است که برای جامعه امروز ما مفید است.
اخبار ویژه
رئیس اتاق بازرگانی البرز از احداث نمایشگاه بین‌المللی استان در ۲۷ هکتار خبر داد. «رحیم بنامولایی» در گفت‌وگو با مهر در خصوص آخرین اقدامات انجام‌شده برای راه‌اندازی نمایشگاه بین‌المللی استان البرز، گفت: این پروژه روبه‌روی فرودگاه بین‌المللی پیام در ۲۷ هکتار اجرا می‌شود.
مدیرکل سازمان انتقال خون البرز ضمن اعلام ساعت کاری پایگاه‌های انتقال خون استان در ماه محرم گفت: شهروندان اهدای خون را به روزهای شلوغ موکول نکنند.
اجرای نمایش‌های آیینی و سنتی به عنوان شیوه‌ای هنری و برگرفته از فرهنگ و سنت‌های کهن این دیار که نقش موثری در جذب مخاطب عام به تئاتر ایفا می‌کند، از جایگاه ویژه‌ای در میان سبک‌های مختلف هنرهای نمایشی برخوردار است. موضوعی که موید اهمیت توجه به این قالب هنری و حفظ و گسترش آن است. با این همه صحنه تئاتر استان البرز به‌رغم برخورداری از چهره‌های برجسته و ظرفیت‌های قابل توجه در این زمینه هنری از اجرای این‌گونه نمایش‌ها خالی است.
مسیر هشتگرد- طالقان قرار بود تیرماه امسال افتتاح شود، اما نه‌تنها در تیرماه افتتاح نشد، بلکه اخیراً حواشی زیادی هم به دنبال داشت. این حواشی به حدی بود که وضعیت ایمنی آن عصبانیت وزیر راه و شهرسازی را به دنبال داشت.
مدیرکل آموزش و پرورش البرز گفت: تلاش‌ها بر احداث و تکمیل هزار کلاس درس جدید در این استان معطوف شده است. به گزارش ایرنا، «سالار قاسمی» افزود: اولویت سال تحصیلی آینده عملیاتی شدن سند تحول بنیادین در مدارس است.
استاندار البرز گفت: امسال مسئولیت اعزام 37 هزار نفر از زائران کربلا در اربعین بر عهده استان البرز است.

شهر، آماده عزای حسینیع

همه دستگاه‌های اجرایی شهر در آماده‌باش قرار دارند و برای عزاداری روز‌های تاسوعا و عاشورا برنامه‌‌ریزی کرده‌اند
شهری
در ماه محرم، به‌ویژه در دهه اول محرم و روزهای تاسوعا و عاشورا در شهر تغییرات زیادی به وجود می‌آید. مردم و شهر یکپارچه سیاه‌پوش و عزادار می‌شوند و علاوه بر اینها سازمان‌های مختلف استان نیز اقدامات مخصوص این روزها دارند که به بررسی برخی از این اقدامات می‌پردازیم.
جای خالی باشگاه‌های مجهز کاراته در کرج

جای خالی باشگاه‌های مجهز کاراته در کرج

بختیار، کاراته‌کاى البرزى، از مشکلاتى می‌گوید که کمبود بودجه براى کاراته به وجود آورده است
در میان ٥ رشته‌ای که به المپیک ٢٠٢٠ اضافه شدند، کاراته برای ورزش ایران یک خبر خوشحال‌کننده بود. در سال‌های اخیر کاراته ایران پیشرفت چشمگیری داشته و حتی سکوی جهانی را هم تجربه کرده است. برای این رشته تازه‌المپیکی‌شده، گام اول گرفتن سهمیه المپیک خواهد بود که باید دید تا چه حد موفقیت در آن به دست می‌آید و بعد از آن رسیدن به سکوی المپیک در اولین دوره حضور می‌تواند رویای دست‌یافتنی ایران باشد.
فروش فوق‌العاده نوشت‌افزار با تخفیف ویژه

فروش فوق‌العاده نوشت‌افزار با تخفیف ویژه

رئیس اتحادیه صنف نوشت‌افزار و کتاب‌فروشان شهرستان کرج گفت: فروش فوق‌العاده نوشت‌افزار ۱۵ درصد زیر قیمت بازار از 20 شهریور در کرج آغاز می‌شود.
PDF یکشنبه 17 شهریور 1398
کوتاه البرز
پلیس فتای البرز به کاربران در خصوص کلاهبرداری‌های مختلف اینترنتی در ماه محرم هشدار داد. سرهنگ «محمد اقبالی» رئیس پلیس فتای فرماندهی انتظامی البرز به ایرنا گفت که برخی افراد در فضای مجازی با عنوان «نذری اینترنتی» از مردم کلاهبرداری می‌کنند که هوشیاری در مقابل ترفند این افراد ضروری است.
سارق موبایل‌قاپ با تلاش ماموران پلیس آگاهی البرز دستگیر شد و به ۱۵۰ فقره سرقت در استان اعتراف کرد. جانشین انتظامی استان البرز در گفت‌وگو با ایرنا اظهار کرد: در پی وقوع چند فقره سرقت با شیوه قاپ‌زنی توسط راکب یک موتورسیکلت در مناطق مختلف کرج و فردیس موضوع در دستور کار پایگاه یکم پلیس آگاهی قرار گرفت.
معاون حمل‌و‌نقل و ترافیک شهردار کرج از راه‌اندازی کیف پول الکترونیکی در کرج خبر داد و گفت: شهروندان برای پرداخت هزینه خدماتی از قبیل پارکینگ، پارک حاشیه‌ای و بلیت اتوبوس و مترو می‌توانند از این کارت استفاده کنند.