56
یکشنبه 17 شهریور 1398
شماره 7755
همدان، زنجان، قزوین
23023607
02123023901
پیامـک شما را درباره این صفحه می خوانیم

شکوه محرم  در مینوشهر

سیاه‌پوشان، تشت‌گذاری و طبق‌کشی از جمله آیین‌ها و سنن مردم قزوین در ماه‌های عزاداری سالار شهیدان است
آیین
از زمانی که شاه طهماسب یکم صفوی قزوین را به پایتختی خود برگزید و برخی از علمای شیعه منطقه «جبل عامل» لبنان را برای ترویج مذهب تشیع به مینوشهر فرستاد، نام دارالمؤمنین هم به دیگر القاب قزوین اضافه شد و دیار مینونشان به محلی برای رشد فرهنگ شیعی و شیعه‌گری بدل شد.
اخبار ویژه
رئیس سازمان مدیریت حمل‌و‌نقل بار و مسافر شهرداری همدان گفت: شهرداری همدان، با هدف افزایش ارائه خدمات ناوگان اتوبوسرانی به شهروندان، سامانه مطلع شدن ورود اتوبوس‌ به ایستگاه‌های شهری را راه‌اندازی کرد.
۸۰ میلیارد ریال از محل اعتبارات داخلی شهرداری قزوین برای ساخت میدان جدید میوه و تره‌بار این شهر اختصاص یافته است.
رئیس اتاق اصناف استان زنجان از پلمب واحدهای مشاوره بدون پروانه خبر داد و گفت: طرح ساماندهی مشاورین املاک به صورت جدی در دست پیگیری است.

رنگ ماتم در همدان، زنجان و قزوین

این روزها همه روستاها و شهرهای همدان، زنجان و قزوین رنگ و بوی محرم گرفته‌اند و عاشقان سیدالشهدا در جای‌جای این استان‌ها در حال آماده شدن برای عزاداری تاسوعا و عاشورا هستند
تعزیه سلطانیه برای سلطان عشق

تعزیه سلطانیه برای سلطان عشق

بیش از ۱۰ هزار نفر از استان‌ها، شهرها و روستاهای مختلف برای تماشای تعزیه ایام محرم به روستای سلطانیه می‌آیند
سلطانیه روستایی کوچک است که هنر تعزیه‌خوانی در آن ۲۰۰ سال قدمت دارد و با نثار هنرش برای سلطان عشق سلطانی می‌کند.این روستا در ۱۵ کیلومتری ملایر و در نزدیکی تپه نوشیجان واقع است و ۵۰ خانوار و ۲۵۰ نفر جمعیت.
عزاداری «حسینیه اعظم» ؛ الگوی کشور

عزاداری «حسینیه اعظم» ؛ الگوی کشور

تعداد قربانی‌های نذری حسینیه اعظم زنجان به عنوان بزرگ‌ترین قربانگاه جهان تشیع به ۱۲ هزار رأس نیز رسیده است
حسینیه اعظم زنجان به عنوان الگوی عزاداری کشور در کنار برنامه‌های مذهبی و فرهنگی برای کمک به اشتغال و تحقق اقتصاد مقاومتی نیز تلاش می‌کند.
PDF یکشنبه 17 شهریور 1398
کوتاه همدان، زنجان، قزوین
مهاجران یکی از شهرهای همدان است که در سمت شرقی بخش لالجین واقع شده است. در این شهر جمعیتی بالغ بر ۸ هزار نفر ساکنند که به زبان ترکی تکلم‌ می‌کنند و پیشه اصلی آنها کشاورزی است.
پرچم سرخ حرمین شریفین امام حسین ع و ابوالفضل ع عطر کربلا را بر شهر و دیار دارالمومنین همدان پاشید و در میان فریاد‌های «لبیک یا حسین» بر بلندای این شهر به اهتزار درآمد.