4
سه شنبه 1 خرداد 1397
شماره 7390
جامعه
۲۳۰۲۳۶۱۸
۰۲۱۲۳۰۲۳۹۰۵
پیامـک شما را درباره این صفحه می خوانیم

کاهش سن مصرف‌کنندگان سیگار به ۱۳ تا ۱۵ سال در کشور

سلامت
آمارهای جدید وزارت بهداشت از کاهش سن مصرف‌کنندگان سیگار به ۱۳ تا ۱۵ سال در کشور خبر داده و سخنگوی وزیر بهداشت با بیان اینکه مطالعه‌ای درخصوص مصرف سیگار و دخانیات در بین نوجوانان ۱۳ تا ۱۵ ساله کشور انجام شده است، می‌گوید:‌ طبق نتایج این مطالعه که البته تکان‌دهنده است ۳.۴ درصد نوجوانان ۱۳ تا ۱۵ساله کشور مصرف‌کننده سیگار هستند .
ویژه
معاون وزیر رفاه با اشاره به بحرانی شدن صندوق‌های بازنشستگی در کشور گفت: باید تلاش کنیم درباره‌ افزایش سن بازنشستگی، اجماع‌سازی‌ کنیم.
حرف روز
عضو هیأت علمی مرکز تحقیقات سازمان پزشکی قانونی کشور گفت: آمار تلفات قرص برنج در کشور نسبت به سال گذشته 7درصد افزایش داشته است.
همشهری در گفت‌وگو با برخی از فعالان تشکل‌های دانشجویی از فضای گفت‌وگو و پرسشگری در دانشگاه‌ها گزارش می‌دهد:

صدای خاموش دانشگاه‌ها

«ما وظیفه داریم تا فضای دانشگاه‌ها را از حالت ایزوله خارج کرده و دیوار ضخیمی را که بین دانشگاه و سایر مجموعه‌های جامعه کشیده شده است از بین ببریم.» این بخشی از صحبت‌های معاون حقوقی و امور مجلس وزارت علوم است که چند روز پیش در مراسم تکریم و معارفه رئیس جدید دانشگاه محقق اردبیلی خبرساز شد.
کسری بودجه 7میلیاردتومانی کمیته امداد

کسری بودجه 7میلیاردتومانی کمیته امداد

تعداد بالای خانوارهای تحت پوشش کمیته امداد، لزوم توجه بیشتر به این نهاد حمایتی را از سوی دولتمردان گوشزد می‌کند. در سال‌های گذشته یکی از مهم‌ترین اقدامات درخصوص رسیدگی به مددجویان کمیته امداد و بهزیستی افزایش قابل توجه در مستمری پرداختی به این افراد بوده است.
کاهش رغبت زنان به فرزندآوری
عضو فراکسیون زنان مجلس با انتقاد از بی‌توجهی به اجرای قانون افزایش مرخصی زایمان، اعلام کرد: اغلب شرکت‌های خصوصی این قانون را اجرا نمی‌کنند.
خبرهای کوتاه
نماینده مردم فسا در مجلس گفت: متأسفانه روزانه ۱۰ نفر در صف دریافت عضو پیوندی جان خود را از دست می‌دهند این در حالی است که فرهنگسازی به‌صورت مقطعی انجام می‌شود.
PDF جامعه
کوتاه جامعه
عضو کمیسیون اجتماعی مجلس، با بیان اینکه ۴ میلیون و 700 هزار نفر به‌دلیل همپوشانی بیمه‌ای ‌از لیست بیمه سلامت حذف شده‌اند از راه‌اندازی سامانه‌ای در جهت شناسایی افراد دارای دو دفترچه بیمه درمانی و ارائه پیشینه درمانی بیماران خبر داد.