9
شنبه 5 آبان 1397
شماره 7514
درنگ
123
456
پیامـک شما را درباره این صفحه می خوانیم

تجارت با اروپا؛ قبل و بعد از برجام

مراودات ایران و اروپا پس از برجام افزایش یافت اما در 6 ‌ماه گذشته عقبگرد داشت
درنگ
با گذشت 3سال از امضای برجام، اروپا در کنار چین و امارات به یکی از مهم‌ترین شرکای تجاری ایران تبدیل شده‌اند‌. اگر به تاریخ روابط تجاری ایران با اروپا در سال‌های اخیر نگاه کنیم.
ویژه
روابط اروپا و آمریکا از زمان فروپاشی شوروی به‌تدریج دچار یک نوع شکاف شد. بعد از فروپاشی شوروی به‌تدریج درون کشورهای اروپ000ایی اخ00تلاف‌ن00ظر به‌وجود آمد.
به تماشای تروما- «تروما یک تجربه دردناک و پریشان‌کننده ناگهانی است که ذهن و روح و بدن انسان را با خود و اجتماع به چالش می‌کشد.»؛ این توضیحی است که درباره نمایش تروما از سوی عوامل آن منتشر شده است.
آنچه به عنوان ادبیات داستانی ایران می‌شناسیم میراثی است که از نسل اول نویسندگان این سرزمین به‌جا مانده است؛ میراثی که خود منبعث از رمان‌ها و داستان‌های کوتاه‌ اروپایی بوده، به این دلیل ساده که اساسا داستان و نه قصه و نقل و حکایت پدیده‌ای است اروپای
مرداد 97 حسن روحانی امروز در مقطع تاریخی بسیار مهمی در رابطه با برجام قرار داریم و بیان شفاف موضع اروپا نسبت به اقداماتی که باید برای جبران خروج غیرقانونی آمریکا از برجام انجام دهد، برای ملت ایران بسیار حائز اهمیت است.
نژاد آریایی در دسته‌بندی نژادی، دوره زمانی اواخر قرن 19میلادی تا اواسط قرن 20میلادی است که برای توصیف مردمانی از بخش اروپا و آسیای‌غربی استفاده می‌شد
«مردم ایران مهمان‌نوازترین مردمان جهان‌اند؛ این نخستین چیزی است که در مورد ایرانی‌ها به ذهن من می‌رسد.»؛ هرماین به همراه همسرش سلمنت به ایران آمده‌اند.
با خروج آمریکا از برجام، فصل جدیدی از روابط ایران و اروپا کلید خورده است؟

برجام جدید با اروپا

وقتی خشم ترامپ زمینه‌ساز ‌ماه عسل ایران و اروپا شد
این موضع‌گیری کافی بود تا اعضای گروه باقیمانده گروه 1+5 که روزگاری توافق هسته‌ای را بهترین دستاورد بین‌المللی خود می‌دانستند، از یکجانبه‌گرایی ترامپ گلایه کرده و با توجه به منافعشان در برابر او صف‌آرایی کنند.

راه‌حل‌ها کوتاه‌مدت است

گفت‌وگو با علی‌اکبر فرازی؛ سفیر اسبق ایران در رومانی و مجارستان
با توجه به نزدیک شدن زمان شروع دور جدید تحریم‌ها و تلاش ایران و اروپا در مدت زمان باقیمانده، شما چقدر سازوکار مالی توافق ایران- اروپا را اجرایی می‌دانید؟
محبوب فستیوال‌ها
به همان نسبتی که فیلمفارسی متاثر از سینمای هند و ملودرام‌های مصری بود، سینمای روشنفکرانه ایران هم تحت‌تاثیر سینمای هنری اروپا قرار داشت. انتشار 2ویژه‌نامه «ستاره سینما» درباره سینمای فرانسه و نئورئالیسم سینمای ایتالیا در انتهای دهه30 اتفاقی مهم برای سینمادوستان ایرانی بود؛ اتفاقی که آنها را با فیلم‌های جدی اروپایی آشنا کرد. t

آنها که رفتند، آنها که منتظرند

زیمنس یکی از قدیمی‌ترین شرکت‌های اروپایی است که نخستین فعالیت‌هایش را در ایران از سال1868 با مدیریت ایجاد خطوط تلگراف آغاز کرد.

سال‌های دور از خانه

ایرانی‌های خارج‌نشین می‌گویند دوری از ایران حتی با گذر زمان هم عادی نمی‌شود. نیکو سال‌هاست که ساکن لندن است.
PDF درنگ
کوتاه درنگ
روابط ایران و اروپا، منحصر به رابطه با روسیه و انگلستان بود. این دوکشور روی‌هم رفته، 65کنسولگری در ایران داشتند. البته با چند کشور اروپایی دیگر هم روابطی وجود داشت اما انحصار این روابط، در اختیار دو قدرت روس و انگلیس بود.
اولین مواجهه ما دهه شصت00ی‌ه00ا با زب0ان‌ه0ای خارجی به دوره راهنمایی برمی‌گردد که کتاب‌های رنگ‌ورورفته انگلیسی و عربی را جلویمان می‌گذاشتیم و معلم‌ها تلاش می‌کردند.
جایگزینی یورو با دلار در معاملات ما با اروپایی‌ها می‌تواند بخشی از مشکلات تجاری ما را حل کند، البته اگر پیش از آن به FATF پیوسته باشیم.