4
یکشنبه 29 تیر 1399
شماره 7991
اقتصاد
23023624
02123023902
پیامـک شما را درباره این صفحه می خوانیم
ویژه
بانک مرکزی روز گذشته با انتشار نماگرهای فصلی پس از 2سال توقف بر آغاز رکود اقتصادی ایران در نتیجه خروج آمریکا از برجام و تحریم‌های یکجانبه علیه ایران مهر تأیید زد، اما همچنان برخی شاخص‌های اقتصادی ازجمله روند نرخ تورم و میزان تولید و صادرات نفت ایران منتشرنشده است.
با نزول 32هزار واحدی شاخص بورس در مبادلات دیروز بیش از 103هزار میلیارد تومان از ارزش سهام شرکت‌های حاضر در بورس و فرابورس کاسته شد و ارزش معاملات هم نزدیک به 36درصد افت کرد.
براساس اطلاعیه‌های قبلی شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی، سقف ذخیره بنزین در کارت سوخت خودروهای شخصی ۹‌ماه معادل 540لیتر تعیین شده و به همین واسطه کارت سوخت خودروهایی که سهمیه 9‌ماه گذشته در آن ذخیره شده باشد، در ماه‌های بعدی شارژ نخواهد شد.
دبیر ستاد مقابله با کرونای وزارت صنعت، از موجودی ۱۸ تا ۳۰ میلیونی ماسک در کشور خبر داد.
سخنگوی گمرک ایران گفت: در سه‌ماهه سال‌جاری 7 هزار تن گوشت مرغ به ارزش ۱۳ میلیون و ۲۸۴ هزار و ۱۲۷ دلار از ایران به سایر کشورها صادر شده است.

خانه‌های خالی در راه بازار مسکن

معاون مسکن و ساختمان وزارت راه و شهرسازی می‌گوید: درصورت اجرای درست طرح اخذ مالیات از خانه‌های خالی، پیش‌بینی می‌شود حدود ٣٠ تا ٥٠ درصد از این خانه‌ها در مرحله اول به چرخه بازار مسکن وارد شود و این بازار را متوازن کند.