4
چهار شنبه 18 تیر 1399
شماره 7982
اقتصاد
23023624
02123023902
پیامـک شما را درباره این صفحه می خوانیم

پرداخت خسارت به حادثه‌های برقی

وزیر نیرو سامانه بیمه حوادث مشترکان برق شرکت توانیر را افتتاح کرد.
ویژه
مقامات ارشد سازمان امور مالیاتی ایران در تازه‌ترین اظهارنظر خود از خط و نشان‌های جدید برای به دام انداختن مالیات‌گریزان خبر دادند و حتی سامانه‌ای را فعال کرده‌اند که مردم می‌توانند کسانی را که از مالیات‌دادن فرار می‌کنند، لو بدهند.
استمرار در گرانی مواداولیه و ابزارهای موردنیاز تولید به بدبینی فعالان اقتصادی نسبت به بهبود وضعیت در ماه‌های آینده دامن زده است؛ آن هم در شرایطی که محدودیت‌های ناشی از شیوع کرونا، دایره فعالیت‌ها را محدودتر کرده و میزان استخدام نیروهای جدیدی در بنگاه‌های اقتصادی را کاهش داده است.
معاون سازمان صنعت، معدن و تجارت استان تهران با اشاره به الزام فعالان لوازم‌خانگی به درج و تکمیل اطلاعات از ابتدای مردادماه، گفت: تخصیص مواداولیه، ثبت سفارش و تامین ارز برای این اقلام صرفا به فعالانی داده می‌‎شود که اطلاعات مربوطه را در سامانه جامع تجارت درج کرده‌اند.
بانک مرکزی اعلام کرد در حراج جدید اوراق بدهی دولت 57هزار و 200میلیارد ریال تقاضا توسط بانک‌ها و صندوق‌های سرمایه‌گذاری به ثبت رسیده که وزارت اقتصاد با فروش 6.1هزار میلیارد ریال اوراق با نرخ بازده تا سررسید 18.2درصد و 13.7هزار میلیارد ریال اوراق با نرخ بازده تا سررسید 17درصد و در مجموع 19.9هزار میلیارد ریال موافقت کرد.
صف‌های طولانی مقابل پمپ‌بنزین‌های ونزوئلا که پس از صادرات بنزین ایران به این کشور برای مدتی از بین رفته بود، با مصرف این محموله و ادامه بحران تعمیر پالایشگاه‌ها دوباره در حال شکل گرفتن است.

دارندگان دلارهای صادراتی در منگنه

صادرکنندگانی که ارزشان را وارد چرخه اقتصاد نکنند با مجازات‌های سنگین مواجه می‌شوند
ارز
به‌دنبال تشدید تحریم‌ها و افزایش فشار به منابع ارزی کشور، دولت درتلاش است ورودی ارز به کشور را افزایش دهد؛ بر همین اساس از یک‌ماه پیش فشار به صادر‌کننده‌ها برای تزریق ارزشان به چرخه اقتصاد بیشتر شده است.
PDF اقتصاد
کوتاه اقتصاد
شاخص کل بورس تهران درمبادلات روز گذشته با 1.7درصد افزایش به یک میلیون و 747هزارو 135واحد رسید.