4
یکشنبه 20 آبان 1397
شماره 7524
اقتصاد
23023624
02123023902
پیامـک شما را درباره این صفحه می خوانیم

نرود میخ آهنین...

چهره روز
رئیس سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان با توجه به گزارش‌های گرانفروشی، از تشدید نظارت این سازمان بر بازار کالا خبر داد و گفت:‌ در این رابطه گزارش‌های روزانه تهیه می‌شود.
ویژه
امسال باغداران شهرستان سلماس به جای جعبه‌گیری و ذخیره‌سازی سیب درختی در سردخانه این محصول را با دپو در اطراف جاده‌ها و باغات به‌صورت زیردرختی به فروش رسانده و بی‌کیفیتی سموم کشاورزی موجود در بازار را عامل آفت‌زدگی و افت کیفیت محصولات تولیدی قلمداد کردند.
دستمزد
انتظار 4ماهه کارگران برای برگزاری جلسه شورای‌عالی کار و روشن شدن تکلیف‌ ترمیم مزد نتیجه داد و بالاخره دعوتنامه شرکت در جلسه این شورا به‌دست شرکای اجتماعی رسید.

گام‌های معلق آمریکا در تحریم

واردات دارو به‌رغم تکذیب مقامات آمریکا، در سایه تحریم‌های یکجانبه به حالت تعلیق درآمده و به‌دلیل مشخص‌نبودن بانک‌های مستثناشده از تحریم، تخصیص ارز به این واردات نیز متوقف شده است
دارو
دور دوم تحریم‌های آمریکا همانگونه که وعده داده شده بود، از دوشنبه گذشته آغاز شد اما طبق انتظار اقتصاد ایران واکنش چندانی به آن نشان نداد.

انتقاد از بازرسان تأمین‌اجتماعی

عضو اتاق بازرگانی ایران درخصوص بررسی دفاتر توسط بازرسان مؤسسه حسابرسی تامین اجتماعی گفت: هر زمان که منابع با مصارف تامین اجتماعی همخوانی ندارد برخی از مدیران این سازمان به‌دنبال خلق پول از بخش خصوصی هستند.
10 نهاد از پرداخت مالیات معاف شدند
سازمان امور مالیاتی اسامی بنیادها و نهادهای انقلاب اسلامی معاف از مالیات‌ را اعلام کرد اما نامی از آستان قدس رضوی و برخی نهادهای مذهبی در آن دیده نمی‌شود و حالا باید دید پس از انتشار 10نهاد خاصی که از پرداخت مالیات معاف شدند، بقیه نهادها حاضر به پرداخت مالیات خواهند شد یا همچنان مقاومت خواهند کرد؟