27
سه شنبه 1 خرداد 1397
شماره 7390
جهان
۲۳۰۲۳۶۲۷
۰۲۱۲۳۰۲۳۹۱۰
پیامـک شما را درباره این صفحه می خوانیم

چین، برنده جنگ تجاری ترامپ؟

جهان نما
چند‌ماه کشمکش میان مقام‌های چین و آمریکا در نهایت به یک بیانیه مبنی بر «تعلیق» جنگ تجاری میان 2کشور منتهی شد. در این بیانیه آمده است که پس از چندین روز مذاکره فشرده، چین موافقت کرده واردات کالا و خدمات از آمریکا را «به مقدار قابل توجهی» افزایش دهد تا قدمی برای جبران کسری تجاری 375میلیارد دلاری آمریکا با خود برداشته باشد.
تحقیقات رابرت مولر بازرس ویژه وزارت دادگستری آمریکا درباره ارتباط میان کشورهای خاورمیانه و ستاد انتخاباتی دونالد ترامپ در سال 2016میلادی، پای یک شرکت اسرائیلی را به این پرونده عجیب باز کرده است.

ماراتن مذاکرات در بغداد، اربیل و نجف

طی 48ساعت گذشته 3دیدار مهم میان سران ائتلاف‌های برتر عراق در انتخابات برگزار شده است
گزارش
عراق بعد از انتخابات، در 2روز گذشته شاهد دیدارهای مهم و تعیین‌کننده برای تشکیل اکثریت در پارلمان و به‌دنبال آن، انتخاب نخست‌وزیر بوده است؛ دیدارهایی که محور تمامی آنها، به نوعی سیدمقتدی صدر، پدیده این دور از انتخابات پارلمانی عراق به شمار می‌رود.
نقشه آمریکا برای بلندی‌های جولان

نقشه آمریکا برای بلندی‌های جولان

یک نماینده کنگره در آمریکا از دولت این کشور خواسته است تا بعد از انتقال سفارتش به بیت‌المقدس، بلندی‌های جولان را به‌عنوان بخشی از قلمرو رژیم صهیونیستی به رسمیت بشناسد.
مأموریت ویژه مون‌جائه ‌این در واشنگتن
مأموریت ویژه مون‌جائه ‌این در واشنگتن
رئیس‌جمهور کره‌جنوبی، امروز در ملاقات با دونالد ترامپ در واشنگتن، آخرین هماهنگی‌ها را پیش از دیدار تاریخی رهبران کره‌شمالی و آمریکا با همتای خود خواهد داشت.
حدود نیمی از ‌رأیدهندگان ونزوئلایی ترجیح دادند در خانه بمانند و به پای صندوق‌های رأی نروند تا نیمی دیگر نیکلاس مادورو را بار دیگر برای یک دوره شش‌ساله، راهی کاخ ریاست‌جمهوری کنند.
PDF جهان
کوتاه جهان
صفحه یک روزنامه‌های جهان