3
یکشنبه 6 خرداد 1397
شماره 7394
شهر
23023614
02123023901
پیامـک شما را درباره این صفحه می خوانیم

تهران، شهری بی‌دفاع

یادداشت
این سؤال همواره وجود دارد اگر در تهران زلزله بیاید، این شهر چه سرنوشتی خواهد داشت؟ شهری که مشکلات جاری مانند رفع آلودگی هوا، ترافیک و حمل‌ونقل عمومی را طی دوران نیم قرن گذشته نتوانسته به سرانجامی برساند، اگر با بحرانی بزرگ و جدی به نام زلزله روبه‌رو شود چه سرانجامی خواهد داشت؟
ویژه
من به شانس اعتقاد زیادی دارم و دانسته‌ام هرچقدر بیشتر کار کنم، شانس بیشتری دارم. توماس جفرسون
درآمد
معاون برنامه‌ریزی و توسعه و امور شوراهای شهرداری تهران می‌گوید: سقوط صادرات نفت، تنگنای شدید در دسترسی به ذخائر ارزی و بروز تنگنا در صادرات غیرنفتی ناشی از افزایش تحریم‌ها، موجب می‌شود مصارف هزینه‌ای و پرداخت‌های جاری شهرداری به میزان قابل توجهی افزایش یابد.
در دیدار سیدمحمدعلی افشانی با حسن روحانی مسائل پایتخت در 6 محور بررسی شد

دیدار شهردارتهران با رئیس‌جمهور

گزارش
دیروز شهردار جدید تهران به دیدار رئیس‌جمهور رفت. در این گفت‌وگو، حسن روحانی بر 6 محور کلی تأکید داشت. ارتقای کیفی فضاهای همگانی در شهر و توسعه آنها، بهبود محیط زیست و مدیریت پسماند، نوسازی ناوگان اتوبوسرانی و حمل و نقل ریلی، بازآفرینی شهری، حفاظت از بافت باغ‌ها و مباحث مرتبط با منابع مالی و درآمدی شهرداری تهران.
تاکسیرانی
در سال جدید حتی یک تاکسی، نوسازی نشده و ۱۰ هزار تاکسی فرسوده در صف نوسازی تلنبار شده‌اند. به گزارش همشهری، علیرضا قنادان مدیرعامل سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی شهر تهران گفت: مهم‌ترین موضوع در حوزه تاکسیرانان، نوسازی ناوگان فرسوده است.
PDF شهر
کوتاه شهر
سرهنگ مسعود جبارزاده، معاون اجتماعی پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ: بررسی آمارهای پلیس راهور در پایتخت نشان می‌دهد که با اقدامات انجام شده، برخورد با تخلف عبور غیرمجاز از خطوط ویژه در اردیبهشت‌ماه سال‌جاری نسبت به‌مدت مشابه سال گذشته حدودا 30درصد کاهش داشته است.