• جمعه 14 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 24 شوال 1445
  • 2024 May 03
یکشنبه 6 خرداد 1397
کد مطلب : 17738
+
-

در دیدار سیدمحمدعلی افشانی با حسن روحانی مسائل پایتخت در 6 محور بررسی شد

دیدار شهردارتهران با رئیس‌جمهور

گزارش
دیدار شهردارتهران با رئیس‌جمهور

 دیروز شهردار جدید تهران به دیدار رئیس‌جمهور رفت. در این گفت‌وگو، حسن روحانی بر 6 محور کلی تأکید داشت. ارتقای کیفی فضاهای همگانی در شهر و توسعه آنها، بهبود محیط زیست و مدیریت پسماند، نوسازی ناوگان اتوبوسرانی و حمل و نقل ریلی، بازآفرینی شهری، حفاظت از بافت باغ‌ها و مباحث مرتبط با منابع مالی و درآمدی شهرداری تهران.

دیدار روز گذشته شهردار تهران، سید محمدعلی افشانی با رئیس‌جمهور، حسن روحانی اتفاقی تازه بود. اتفاقی که می‌توان آن را فصل نوینی در ارتباط دولت و شهرداری دانست. اگرچه شهردار پیشین همواره در جلسات هیأت دولت شرکت می‌کرد اما دیدار روز گذشته رئیس جمهور با شهردار تهران نوید‌بخش گامی تازه در همراهی و همدلی دولت و شهرداری در اداره پایتخت است.

حسن روحانی پیش‌تر از دغدغه‌های شهری خود بارها سخن گفته و به هنگام ارائه لایحه بودجه سال 1397 به مجلس از نوسازی بافت فرسوده گفته بود. او در بهمن‌ماه و در روزهای دهه فجر «طرح ملی بازآفرینی کشور» را همزمان در 7شهر بزرگ کشور آغاز کرد. طرحی که در تهران نیز آغاز شد.

رئیس جمهور در بهمن ماه گفته‌بود: «اجرای برنامه ملی بازآفرینی شهری به این معناست که دولت صدای زلزله‌، صدای مشکلات مردمی که در بافت‌های فرسوده زندگی می‌کنند، صدای مشکلات مردم کم‌توان و صدای نسل جوان خانه‌اولی را شنیده ‌است.»



در این دیدار سید محمد‌علی افشانی شهردار جدید تهران نیز با تشریح سیاست‌های تدوین شده و برنامه‌های مورد توجه در شهرداری تهران، تداوم حمایت دولت از طرح‌های شهرداری تهران را خواستار شد. ارتقای کیفی فضاهای همگانی در شهر و توسعه آنها، بهبود محیط زیست و مدیریت پسماند، نوسازی ناوگان اتوبوسرانی، حمل و نقل ریلی، بازآفرینی شهری، حفاظت از بافت باغ‌ها و مباحث مرتبط با منابع مالی و درآمدی شهرداری، از جمله موضوعاتی بود که در این دیدار مورد بحث قرار گرفت. شاید این دیدار نقطه عطفی باشد بر فعالیت جدی شهردار تهران و گام‌های جدی مدیریت شهری برای رفع مشکلات 20 ساله پایتخت. مشکلاتی نظیر آلودگی هوا و ترافیک و حمل و نقل عمومی و نوسازی بافت فرسوده و حفاظت از باغ‌ها. سید محمدعلی افشانی پیش‌تر در مقام معاون عمرانی وزیر کشور و رئیس سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور، طرح‌های گسترده‌ای به اجرا درآورد که نوسازی ناوگان حمل و نقل شهرهای کشور بخشی از آن بود.

سید محمدعلی افشانی به هنگام ارائه برنامه‌ خود برای اداره پایتخت، به نوسازی بافت فرسوده، توسعه حمل‌ونقل عمومی اعم از اتوبوس و ریلی و از طرفی توجه به منابع مالی به‌عنوان اهداف اصلی تأکید کرد. با آغاز فرایند باز‌آفرینی شهری کشور در تهران و 7شهر بزرگ کشور در بهمن ماه، مدیریت شهری فرصت مناسبی را برای همگامی و همسویی با برنامه‌های دولت دارد. برنامه‌هایی که می‌توان با تحقق آنها، به تعبیر رئیس‌جمهور «همدلی و همراهی» دو نهاد مدیریت شهری و دولت برای خدمات‌رسانی به شهروندان دست یافت.

این خبر را به اشتراک بگذارید