22
چهار شنبه 17 دی 1399
شماره 8130
صفحه دوم قرن
123
123
پیامـک شما را درباره این صفحه می خوانیم

خطیب توانمند

حجت‌الاسلام محمدتقی فلسفی پس از خودش تکرار نشد
چهره اول
به تحقیق باید او را سخنگوی رسمی حوزه‎‌‎های علمیه و به‎‌‎طور ویژه آیت‎‌‎الله بروجردی دانست.
ویژه
پس از روی کارآمدن دولت اصلاحات در سال1376، سینمای ایران تحت‎‌‎تأثیر جو حاکم، به ساخت فیلم‎‌‎هایی با محوریت دانشجویان و مسائل پیرامون آنها پرداخت که از این میان می‎‌‎توان به «اعتراض» ساخته مسعود کیمیایی و «متولد ‎‌‎ماه مهر» ساخته احمدرضا درویش اشاره ‎‌‎کرد؛ فیلم‎‌‎هایی که در زمان خود تازگی داشتند و تا حدی هم در مضمون و داستان رادیکال به‎‌‎حساب ‎‌‎می‎‌‎آمدند.
فکاهی
بحران تبلیغات
تامین مسکن، یکی از دغدغه‎‌‎های اصلی مردم در طول دهه70بود که در سال‎‌‎های میانی این دهه به‎‌‎دلیل تورم فزاینده‎‌‎ای که اقتصاد کشور را درگیر کرد، دست‎‌‎نیافتنی شده بود و دولت اصلاحات از نخستین ماه‎‌‎های آغاز به‎‌‎کار در این حوزه فعالیت‎‌‎های گسترده‎‌‎ای را آغاز کرد و علی عبدالعلی‎‌‎زاده، وزیر وقت مسکن و شهرسازی اقدامات گسترده‎‌‎ای را در این راستا در دست‎‌‎اقدام داشت.
پیش از معرفی کتابخانه ملی و معمار آن، بهتر است درباره پیشینه ساخت کتابخانه ملی در ایران چند نکته‎‌‎ای روشن شود.

سریع‎‌‎السیر غرب از سوی مرکز

متروی تهران به کرج افتتاح شد
تهران
در لابه‌لای خبرهای گره‎‌‎آور بر ابروها در سال1377، یک خبر، انتظار را برای آغاز بهره‎‌‎برداری در ‎‌‎ماه آخر سال خیال شهروندان دور از مرکزنشین را برای رفت‎‌‎وآمد کمی راحت کرد.
PDF صفحه دوم قرن
کوتاه صفحه دوم قرن
تورم در سال77 فقط 1.1واحد افزایش یافت و به 18.1درصد رسید، این درحالی بود که قیمت دلار صعود چشمگیری داشت و با 35.3درصد افزایش بالغ بر 647تومان خرید و فروش می‎‌‎شد.