2
یکشنبه 6 خرداد 1397
شماره 7394
ایران
23023607
02123023900
پیامـک شما را درباره این صفحه می خوانیم

اروپا در دوراهی

یادداشت
خروج دونالد ترامپ از برنامه جامع اقدام مشترک، مشکلات فزاینده‌ای برای حوزه دیپلماسی ایران و اروپا برای حفظ برجام به‌وجود آورده است. اروپا درصدد است تا ایران را متقاعد کند که خروج ترامپ نباید منجر به اتخاذ سیاست‌های رادیکالی توسط ایران شود.
ویژه
مجتبی ذوالنوری، نماینده مردم قم در مجلس با اشاره به اقدام 19اردیبهشت‌ماه برخی نمایندگان در آتش زدن برجام و انتقادهای مطرح شده نسبت به این اقدام به اعتمادآنلاین گفت: این کار ما در مجلس که برجام را آتش زدیم قدرت چانه‌زنی دولت را با اروپایی‌ها بالا می‌برد.
امنیت شهری نباید دستمایه هیچ باوری باشد/نابسامانی موتورسواران پایتخت/وجه تمایز نقشه لرزه‌ای جدید با نقشه‌های قدیمی/«باغ برره» در آستانه نابودی
سیاست خارجی
3هفته پس از خروج آمریکا از برجام، رئیس‌جمهور روسیه بالاخره به تصمیم دونالد ترامپ واکنش نشان داد و بی‌پرده به انتقاد از اقدام همتای آمریکایی‌اش پرداخت.
رئیس‌جمهوری اسلامی ایران در پیامی با تبریک انتخاب مجدد «نیکلاس مادورو موروس» به‌عنوان رئیس‌جمهور بولیواری ونزوئلا، تأکید کرد: بی‌شک برگزاری موفق، آرام و سالم این انتخابات که در سایه تحریم‌های اقتصادی و تهدید قدرت‌های خارجی انجام گرفت یک موفقیت و پیروزی بزرگ برای دولت و مردم ونزوئلاست.
وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح گفت: اگر آن روزی که آمریکایی‌ها هواپیمای ایران را روی خلیج‌فارس مورد اصابت قرار دادند، توان دفاعی امروز را داشتیم هرگز اجازه نمی‌دادیم فرمانده جنایتکار آن ناو جنگی را تشویق کنند و حتما آن ناو را به قعر خلیج‌فارس می‌فرستادیم.

دور تند مذاکره برای حفظ برجام

روحانی تا پایان ماه با رهبران روسیه و چین دیدار خواهد داشت / فردا نیز وزیران خارجه 28 کشور اروپایی درباره برجام گفت وگو می کنند
دیپلماسی
با نزدیک شدن به اتمام ضرب‌الاجل ایران برای اروپا درباره برجام، مذاکرات بین‌المللی برای تامین شرایط مطلوب ایران بعد از خروج آمریکا از برجام افزایش یافته است. بعد از سفر وزیر خارجه به بروکسل و دیدار با وزیران خارجه 3کشور اروپایی نوبت به رئیس‌جمهور رسیده تا شخصا و راسا شرایط ایران برای ماندن در برجام را برای اروپایی‌ها تشریح کند.
توییت ظریف درباره ویدئوی ضد آمریکایی

توییت ظریف درباره ویدئوی ضد آمریکایی

وزیر امور خارجه با انتشار ویدئویی در صفحه توییتر خود، این فیلم را یک نمونه مناسب از واکنش جوانان ایرانی به اقدامات خصمانه اخیر آمریکا علیه ایران دانست.
روز قدس نماد وحدت امت اسلام است
روز قدس نماد وحدت امت اسلام است
رئیس ستاد انتفاضه و قدس با تأکید بر اینکه پیروزی نهایی ملت فلسطین درآینده‌ای نه چندان دور رقم خواهد خورد، گفت: جنایات صهیونیست‌ها در شهید و زخمی کردن فلسطینیان در غزه، خللی در عزم راسخ و اراده پولادین این مردم مقاوم در بازپس‌گیری حق خود نخواهد کرد.
PDF ایران
کوتاه ایران
معصومه ابتکار معاون رئیس‌جمهور در امور زنان و خانواده با اشاره به موضوع بازداشت‌های اخیر فعالان محیط‌زیست به اعتمادآنلاین، گفت: همانطور که آقای محمود صادقی گفتند و آقای علوی در مجلس اعلام کردند، این افراد هیچ مشکلی ندارند
جواد کریمی‌قدوسی، رئیس کمیته تحقیق و تفحص از دوتابعیتی‌ها به مهر گفت: منظور ما این نیست که همه دوتابعیتی‌ها جاسوس هستند؛ در بازدیدی که از مرکز اسناد وزارت خارجه داشتیم، مشخص شد که یک میلیون و ۲۰۰ هزار پرونده دوتابعیتی در آنجا وجود دارد.
محمد مهاجری، فعال سیاسی اصولگرا با اشاره به سخنان اخیر رهبر انقلاب در پرهیز از دوقطبی‌سازی سر مسئله خروج آمریکا از برجام به سایت خبری جماران گفت: فکر می‌کنم رهبر معظم انقلاب تداوم دو‌قطبی را که تبدیل به نقار و کینه شده است مضر می‌دانند و خواستند جلوی آن گرفته شود.