10
سه شنبه 11 اردیبهشت 1397
شماره 7373
زیست‌بوم
پیامـک شما را درباره این صفحه می خوانیم

انتخاب شهردار تهران و منطق مخالفت آمریکا با برخورداری مردم از هوای پاک

قلم سبز
هفته گذشته، دیوید تاکایوشی سوزوکی - یکی از مشهورترین دانشمندان جهان در حوزه محیط زیست - در ۸۲ سالگی یادداشتی منتشر و به شدت به سیاست‌های مخرب دولت ترامپ در حوزه صنعت خودرو و نفت و گاز حمله کرد.
ویژه
مدیرکل دفتر امور گیاهان سازمان جنگل‌‌ها، مراتع و آبخیزداری با بیان اینکه کرمان یکی از استان‌های زیر تأثیر فرسایش و گردوغبار است، گفت: منشأ 33درصد از گردوغبار داخل کشور مربوط به این استان است.
خبر
مدیرکل حفاظت محیط‌زیست خوزستان اولویت محیط‌زیست را تامین حقابه دائمی تالاب‌ها برای مقابله با گردوغبار اعلام کرد.

یک رأی دیگر برای تخریب خانه تاریخی 150ساله در قلب پایتخت

دیوان عدالت اداری حکم تخریب خانه تاریخی پسر سیزدهم ولیعهد فتحعلیشاه را در هسته تاریخی شهر تهران صادر کرد
میراث فرهنگی
دیوان عدالت اداری حکم نهایی تخریب خانه حسام‌السلطنه ملقب به حسام لشگر و فرزند سیزدهم عباس میرزا ولیعهد ناکام فتحعلیشاه قاجار را به درخواست مالک این خانه ثبت ملی شده صادر کرد. اکنون بیم آن می‌رود که این خانه که در محدوده بازار تهران قرار دارد به‌زودی تخریب شود.
تولید روزانه 8600 تن زباله بلا استفاده در تهران

تولید روزانه 8600 تن زباله بلا استفاده در تهران

مدیرکل محیط‌زیست استان تهران با اعلام اینکه روزانه ۸۶۰۰ تن زباله‌های شهر تهران به آرادکوه حمل می‌شود، گفت: این پسماند‌ها بدون بهره‌برداری رها می‌شود و به همین دلیل به یک معضل تبدیل شده درحالی‌که پسماند در بسیاری از کشورها به‌عنوان طلای کثیف تلقی می‌شود
جاده‌سازی‌ و عملیات نفتی، رویشگاه‌های مانگرو را تهدید می‌کند
جاده‌سازی‌ و عملیات نفتی، رویشگاه‌های مانگرو را تهدید می‌کند
رئیس مرکز اقیانوس‌شناسی خلیج‌فارس با اشاره به رویشگاه‌های مانگرو در استان‌های بوشهر، هرمزگان و سیستان و بلوچستان گفت: مانگروها از مهم‌ترین اکوسیستم‌های خلیج‌فارس به شمار می‌روند
PDF زیست‌بوم
کوتاه زیست‌بوم
رئیس سازمان حفاظت محیط‌زیست از معاون محیط‌زیست انسانی این سازمان خواست با توجه به استمرار خشکسالی و شرایط آبی کشور بازنگری و اصلاح سریع ضوابط و معیارهای استقرار صنایع در کشور را در دستور کار قرار دهد.