• سه شنبه 11 اردیبهشت 1397
  • الثُّلاثَاء 15 شعبان 1439
  • 2018 May 01
رهبر معظم انقلاب در دیدار کارگران سراسر کشور تأکید کردند:

حمایت از کالای ایرانی؛ راه مقابله با جنگ اقتصادی

رهبر معظم انقلاب: وظیفه دولت و مسئولان، برطرف کردن مشکلات و موانع کارآفرینان و کارگران و افزایش ظرفیت تولید واحدهای تولیدی است و وظیفه مردم نیز تصمیم و عزم جدی برای خرید کالای ایرانی است.

راه دراز و صبر شوراها

به‌طور کلی و از بعد نظام‌های سیاسی، شوراها به مثابه نظام پارلمان شهری در زمره ارکان دموکراسی قرار می‌گیرند و با لحاظ نقش شورایاری‌ها یکی از گسترده‌ترین و عمیق‌ترین ساز و کارهای مشارکت مستقیم مردم در اداره امور خود را به نمایش می‌گذارند.

اقتصاد را بر بال‌های سیاست بنشانیم

می‌خواهیم از کالای ایرانی حمایت کنیم تا اقتصادمان بسامان شود و البته می‌دانیم که این کار همت بلند می‌طلبد. می‌خواهیم و باید از کالای تولید داخل حمایت کنیم تا چرخ صنعت بچرخد و سفره کارگر ایرانی کوچک‌تر نشود؛ گرچه برای استمرار نتایج این حمایت، باید درد تولید را فهمید و آن را درمان کرد.

4 سد کرمانشاه سرریز کرد

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان کرمانشاه از سرریز 4‌سد تنگ حمام، آزادی، سلیمانشاه و زاگرس در پی بارش های اخیر خبر داد.

اینجا کار سخت‌تر از معدن است

گام‌به‌گام، گام‌های محتاط. گام‌ها تعیین‌کننده‌اند. کارگر حفاری مترو حدِ آن را می‌داند؛ چیزی حدود 30سانتی‌متر. دست‌هایشان سفت و زبر می‌نماید؛ دست‌ها کارگرند. گاه بدون لودر و بیل مکانیکی لایه‌های زیرین زمین را می‌کاوند؛ ناگزیر بنا به شرایط خاص حفاری ایستگاه‌های مترو با دست.

دستور قضایی برای فیلترینگ تلگرام

بعد از حدود یک‌ماه گمانه‌زنی و انتشار اخبار مختلف در ارتباط با فیلترینگ شبکه اجتماعی تلگرام و تکذیب آن از سوی برخی مسئولان، در نهایت روز گذشته بازپرس شعبه دوم دادسرای فرهنگ و رسانه تهران رسما با دستور مسدودشدن این پیام‌رسان به این گمانه‌زنی‌ها پایان داد و دستور فیلترینگ این شبکه اجتماعی را صادر کرد.

معلم بچه‌های کوچ و کوه

«دز» کهنسال آن پایین مثل پهلوانی پیر که بعد از باران چند روزه جانی دوباره یافته، خشمگین و پرغرور پایش را به دامنه لنگرکوه می‌کوبد و می‌رود؛ می‌رود که برسد به دشت‌ها و کوه‌ها و زمین‌های تشنه پایین دست و غرش بی‌امانش لرزه می‌اندازد به تن ما که 60-50 متر بالاتر معلق مانده‌ایم وسط رودخانه؛ توی گرگر وسیله‌ای آهنی برای جابه‌جایی از میان رودخانه کوچک آهنی زنگ‌زده که نه راه پس دارد و نه راه پیش.

مردم حق دارند بدانند پول شهر کجا خرج می‌شود

سایه هراسناک غول‌های آهنی

بلاتکلیفی لب‌خطی‌ها

کاهش خرید و فروش نوزادان