• یکشنبه 6 آذر 1401
  • الأحَد 3 جمادی الاول 1444
  • 2022 Nov 27

ایران انحصار ژن‌درمانی را در دنیا شکست

کارآزمایی موفق ژن‌درمانیکارتی‌سل تراپی و بهبود سرطان خون در یک کودک 6ساله، حالا ایران را بعد از آمریکا به دومین کشور مجهز به این فناوری برای درمان سرطان تبدیل کرده؛ درمانی که قیمتی حدود 430هزار دلار دارد
یک لحظه قرار ندارد، پر از هیاهوی کودکی است، انگار دارد تلافی می‌کند این چند سال را که سرطان خون، کودکی‌اش را دزدیده بود.
رهبر معظم انقلاب در دیدار بسیجیان به‌مناسبت روز بسیج :

ایرانی باغیرت به آمریکا باج نمی دهد

رهبر معظم انقلاب صبح دیروز شنبه در دیدار صدها نفر از بسیجیان، تشکیل بسیج را از مهم‌ترین و بزرگ‌ترین ابتکارات امام‌خمینی ره خواندند و با ذکر گوشه‌هایی از برکات حضور بسیج در میدان‌های مختلف 40سال اخیر تأکید کردند: بسیج در جایگاه و شأنی بالاتر از یک سازمان نظامی و در واقع یک فرهنگ، تفکر و گفتمان است .

برای غیرت...

یکم. قدیمی‌ترها تصنیف گریه کن از مرحوم غلامحسین بنان را به‌خاطر دارند و احتمالا هنوز هم زمزمه می‌کنند. با این مطلع: « گریه کن که گر سیل خون گری ثمر ندارد...». عبدالوهاب شهیدی و شجریان و شهرام ناظری نیز این تصنیف را اجرا کرده‌اند.

تنهایی شهرداری برابر غول آلودگی هوا

بابایی، عضو شورای شهر: حل مشکل آلودگی هوا و ترافیک نیازمند توسعه حمل‌ونقل عمومی با حمایت‌ دولت است
مهمانی ذرات آلاینده در آسمان تهران از یک‌سو و شلوغی و ازدحام خودروها و موتورسیکلت‌ها در شبکه‌های بزرگراهی و خیابانی از سوی دیگر، سبب شده تا پایتخت این روزها آسمان خاکستری داشته باشد و پایتخت‌نشینان هم از این وضعیت گلایه دارند.

همه جا با برانداز و تجزیه‌طلب برخورد می‌‌شود

در یکی، دو ماهه اخیر ایران دستخوش اعتراضاتی شده که شاید بتوان گفت در سال‌های گذشته نمونه‌ای از آن را نمی‌توان یاد کرد. این موج اعتراضات زوایای مختلفی داشته و هر زاویه آن را می‌توان در مباحث بسیار طولانی تحلیل کرد، اما آنچه بیشتر موجب نگرانی می‌شود، دخالت بیگانگان خارج از مرز و صید خواسته‌ها و تمایلات خود از آبی است که خود نیز آن را گل‌آلود کرده‎اند.

جادوی هجوم

تصور رقم خوردن پیروزی قاطعانه مقابل ولز، آن هم بعد از نتیجه دور از انتظار روز نخست در برابر انگلستان واقعا دور از ذهن بود اما همانطور که ترکیب تیم ملی شخم خورد، سبک بازی ملی‌پوشان هم زیر و رو شد و آنها با ارائه یکی از بهترین نمایش‌های سالیان اخیر تیم ملی موفق شدند با 2گل ولز را شکست بدهند.

آمار ابتلا به ایدز در ایران

در همشهری آنلاین بخوانید