07
یکشنبه 6 آذر 1401
شماره 8649
بین‌الملل
123
123
پیامـک شما را درباره این صفحه می خوانیم

آمریکا به‌دنبال رفع تحریم‌های ونزوئلا

خبر
همزمان با افزایش قیمت گاز و فرا رسیدن زمستان، دولت آمریکا امیدوار است تا بتواند با رفع تحریم‌های ونزوئلا، زمینه را برای همکاری شرکت‌های انرژی چند ملیتی خصوصی با دولت نیکلاس مادورو فراهم کرده و از وقوع بحران انرژی در آمریکا جلوگیری کند.
ویژه
مجله فرانسوی اکسپرس با اشاره به بالا گرفتن تنش‌های تجاری اروپا و آمریکا نوشته: «سیاست‌های واشنگتن در یک سال گذشته از جمله در دور زدن پاریس و فروش زیردریایی به استرالیا، ماهیت دوست آمریکایی‌مان که از پشت به ما خنجر می‌زند را برایمان بیش از پیش روشن می‌کند.
جهان‌نما
تقابل تیم‌ها در مسابقات جام‌جهانی فوتبال در قطر، روزبه‌روز داغ‌تر می‌شود اما تقابلی هم خارج از مستطیل سبز در جریان است که کمتر مورد توجه قرار گرفته است.

تشدید سوریه‌هراسی در ترکیه

نگاه منفی علیه پناهجویان سوریه‌ای در ترکیه پس از انفجار تروریستی استانبول تشدید شده است
گزارش
با گذشت 2هفته از انفجار مرگبار تروریستی استانبول، بار دیگر نگاه‌ها به مهاجران سوریه‌ای در این شهر و دیگر شهرهای ترکیه با ظن و بدگمانی دوچندان همراه شده است. پلیس ترکیه کمتر از 12ساعت پس از انفجار تروریستی استانبول در گزارشی اعلام کرد که یک زن سوریه‌ای عامل حمله بوده که از کردهای سوریه دستور می‌گرفته است.
اختلاف در جبهه غرب، بر سر جنگ اوکراین

اختلاف در جبهه غرب، بر سر جنگ اوکراین

اروپایی‌ها می‌گویند که واشنگتن بدون توجه به تبعات جنگ برای اروپا، با افزایش قیمت گاز خود و صادرات تسلیحات به اوکراین، به‌دنبال منفعت‌طلبی است
«واقعیت این است که آمریکایی‌ها بیشترین سود را از جنگ اوکراین می‌برند؛ آنها گاز مایع را با قیمت بالاتر می‌فروشند و قراردادهای تسلیحات بیشتری را امضا می‌کنند.»
نقل‌قول‌/ شیخ نعیم قاسم معاون دبیرکل حزب‌الله لبنان
اگر رئیس‌جمهور انتخاب نشود نمی‌توان وضعیت اقتصادی و اجتماعی کشور را بهبود بخشید، چراکه لازمه آغاز اصلاحات و آغاز تلاش برای نجات لبنان، انتخاب رئیس‌جمهور است.