• یکشنبه 5 تیر 1401
  • الأحَد 26 ذی القعده 1443
  • 2022 Jun 26

گزارش‌ امیدآفرین به ملت

رئیسی: تورم اصلاح اقتصادی اخیر درکوتاه‌مدت رفع می‌شود و توزیع عادلانه یارانه‌ها ‌باعث کاهش فاصله طبقاتی می شود
رئیس‌جمهور در ششمین گفت‌وگوی تلویزیونی خود با مردم به مسائل مطرح شده در اجرای طرح عادلانه‌سازی یارانه‌ها و حذف ارز ترجیحی اشاره داشت. به گزارش همشهری‏ سیدابراهیم رئیسی ابراز امیدواری کرد با فروکش کردن آثار اجتناب‌ناپذیر این طرح در ماه‌های آینده، شاهد کنترل تورم و گرانی‌ها در کشور باشیم.
مدیرعامل سازمان رفاه، خدمات و مشارکت‌های اجتماعی شهرداری تهران از ایجاد 2هزار ظرفیت جدید برای پذیرش معتادان متجاهر خبر داد

ایجاد 5 مرکز برای معتادان خاص

شهرداری تهران در راستای مسئولیت اجتماعی خود برای ساماندهی معتادان متجاهر اقدام به راه‌اندازی قرارگاه اجتماعی کرده است؛ قرارگاهی که بیش از 10نهاد و سازمان ازجمله استانداری، نیروی انتظامی و... در آن حضور دارند. آنچه در این میان سهم و وظیفه شهرداری تهران را سنگین‌تر و پراهمیت‌تر می‌کند، توجه به ساماندهی معتادان متجاهر خاص معتادان بالای 65سال، زیر 18سال، زنان معتاد، معتادان زخم باز و... است که به‌اصطلاح با منع پذیرش در مراکز ماده 15و 16مواجه هستند.

تهی‌کردن مفاهیم انقلاب از معنا، بخشی از جنگ ترکیبی

هر اندیشه‌ای که خود را متمایز از اندیشه دیگران می‌داند با مفاهیم مستقل تفسیر و منتقل می‌شود. مفاهیم مشترک بین اندیشه‌ها عموما به التقاط می‌‌انجامد که نمونه‌های آن در تاریخ معاصر ایران روشن است.

دولت سیزدهم و فصل جدید روابط ایران و کشورهای ساحلی خزر

طی روزهای اخیر، جمهوری اسلامی ایران، میزبان روسای جمهور ترکمنستان، قزاقستان و همچنین وزیر خارجه روسیه در تهران بود.

ثبت رکورد جدید در ظرفیت تولید گاز ایران

ایران در تلاش است تا اجازه ندهد قطر در برداشت گاز از میدان مشترک پارس‌جنوبی پیش بیفتد. پس از خروج توتال از قرارداد با ایران برای توسعه فاز 11پارس‌جنوبی، دولت دوازدهم تلاش کرده تا راهی برای جذب یک شرکت بین‌المللی پیدا کند اما مذاکرات به نتیجه نرسید. حالا وزارت نفت تصمیم دارد تا با یک کنسرسیوم داخلی این روند متوقف شده را پیش ببرد.

فروش اینترنتی گیوه مریوان در نیویورک و پاریس

«روستاها محور توسعه پایدار هستند.» اگر 15سال پیش فردی این جمله را به زبان می‌آورد، تصور گوینده و شنونده بر کشاورزی، باغداری، دامداری، مجتمع‌های عظیم کشت و صنعت و شاید گردشگری روستایی متمرکز بود. اما امروز، با ظهور ایده‌های نو و فناوری‌های نوین، وجهی دیگر از توسعه روستایی را می‌توان متصور بود.

توافق برای بازگشت به وین

مسئول سیاست‎خارجی اتحادیه اروپا دیروز به تهران آمد تا پیرامون آخرین وضعیت گفت‎وگوهای برجامی میان ایران و 1+4 بحث و تبادل‎نظر کند.

آمار و ارقام معاینه فنی تهرانی‌ها

در همشهری آنلاین بخوانید