• پنج شنبه 27 آبان 1400
  • الْخَمِيس 12 ربیع الثانی 1443
  • 2021 Nov 18

واکسیناسیون ایران 100میلیونی شد

سرانجام پس از گذشت 10‌ماه از آغاز واکسیناسیون در کشور، ایران در فهرست 14کشور با تزریق بالای 100میلیون دوز قرار گرفت.
رهبر معظم انقلاب اسلامی در دیدار نخبگان جوان و استعدادهای برتر علمی

می‌توان برای همه مشکلات‌کشور راه‌حل علمی پیدا کرد

رهبر معظم انقلاب اسلامی> صبح دیروز در دیدار نخبگان جوان و استعدادهای برتر علمی، نخبگان را نور چشمان ملت خواندند و با تأکید بر لزوم تمرکز جامعه علمی و نخبگان برای یافتن راه‌حل‌های علمی مشکلات مختلف افزودند: ظرفیت نخبگی جوانان ملت ایران، می‌تواند زمینه‌ساز پر کردن شکاف علمی کشور با علم جهانی، عبور از مرزهای جهانی علم، ایجاد تمدن نوین اسلامی و تحقق آینده درخشان کشور باشد.

روایت نصر

نمایش «منصور» اکران به‌روز‌کردن سنت‌های سینمای جنگ ماست. قراردادهای فیلم جنگی ایرانی که در تنفس چرخه‌های تولید و حضور تماشاگران تازه‌نفس از جوش‌و‌خروش افتاده، با منصور مفتوح خواهد شد.

قصه تکراری

نظامی در مجموعه خمسه می‌گوید «نهنگ آن به که در دریا ستیزد / کز آب خُرد ماهی خرد خیزد» بسیاری از صاحب‌نظران حوزه ادبیات و شعر فارسی معتقدند که این بیت اشاره به نتیجه مربوط به یک‌فعل دارد و برخی نیز آن‌را با «از ماست که بر ماست» هم‌معنا می‌دانند.

پویش حرف و گفت؛ تلاشی برای توانمندسازی خانواده

جامعه ایران مانند هر جامعه‌ پویای دیگری، تغییرات زیادی را در چند دهه گذشته تجربه کرده است.

زمان ازدست‌رفته

قرار شد برای فیلم «منصور» گپ و گفتی با کارگردان و تهیه‌کننده آن داشته باشیم. تلاشمان برای گفت‌وگو با سیاوش سرمدی، کارگردان «منصور» به نتیجه نرسید که جلیل شعبانی، تهیه کننده این فیلم، حاضر به گفت‌وگو شد.

زوال فراموشی؛ آغاز آزمایش انسانی واکسن آلزایمر

اخیرا 2واکسن برای بیماری آلزایمر در آزمایش‌های اولیه موفق بوده‌اند؛ نخستین مورد مربوط به یک واکسن استنشاقی است که به‌زودی روی انسان آزمایش می‌شود و آزمایش‌های دومین واکسن روی موش موفق بوده است.

850 هزار پرمصرف برق درانتظار قبض‌های نجومی

هزینه و قبض برق 850هزار مشترک بسیار پرمصرف، با قیمت آزاد محاسبه خواهد شد. این برنامه وزارت نیرو برای جلوگیری از رشد مصرف برق مشترکان پرمصرف است که به‌گفته سخنگوی صنعت برق، 5میلیون مشترک را شامل می‌شود. در گام نخست قرار است یارانه پنهان برق 850هزار مشترک پرمصرف حذف شود. این اقدام با تصویب یک آیین‌نامه جدید در دولت اجرایی می‌شود.

برگزاری نخستین جلسه دوره جدید شورای‌عالی انقلاب فرهنگی

هنوز خاک هرمز را می‌فروشند

سیلاب زباله

با 100تومان می‌شد یک محله خرید