• سه شنبه 1 تیر 1400
  • الثُّلاثَاء 12 ذی القعده 1442
  • 2021 Jun 22

سقوط مشارکت در انتخاب نمایندگان‌شهر

آمار مشارکت شهروندان تهرانی در انتخابات ششمین دوره شوراهای شهر و روستا نسبت به تمام ادوار گذشته کمترین نرخ را به‌خود اختصاص داد
مردم غایبان مدیریت شهری در دوره ششم هستند. این را کاهش محسوس آمار مشارکت در انتخابات شورای شهر تهران و سایر مراکز استان‌ها می‌گوید؛ جایی که آرای باطله در 3شهر بزرگ پیشتاز شد و آمار غیررسمی حکایت از مشارکت حدود 34درصدی در انتخابات شورای شهر استان تهران دارد؛ یعنی کمترین میزان مشارکت در 6دوره انتخابات شورا؛ آن هم درحالی‌که دوره پنجم بیشترین میزان مشارکت در ادوار انتخابات شورا را به‌خود اختصاص داد و حالا به نظر می‌رسد پس از 4سال اصولگرایان با کمتر از حدود یک سوم رأی دوره پنجم اصلاح‌طلبان توانستند بار دیگر مهمان خیابان بهشت شوند.
گزارش همشهری از ادامه آشفتگی در مراکز تجمیعی واکسیناسیون برای دریافت دوز اول و دوم واکسن سالمندان

صبور و سرگردان در صف واکسن

سرگردانی و آشفتگی مقابل مراکز تجمیعی واکسیناسیون برای دریافت دوز دوم واکسن همچنان ادامه دارد و نشان‌دهنده نبود مدیریت واکسیناسیون در کشور است البته وزارت بهداشت در روزهای گذشته اعلام کرد که محموله یک‌میلیون دوزی واردشده تنها برای دوز دومی‌هاست اما در 3روز گذشته جمعیت زیادی از سالمندان با مراجعه حضوری به مراکز تجمیعی واکسیناسیون، در انتظار تزریق واکسن ماندند.

چند نکته درباره مدیریت واکسیناسیون

بدقولی‌ فروشنده‌های بین‌المللی واکسن، به این منجر شد که پیش‌بینی‌ها و برآوردهای انجام شده از سوی ایران برای تأمین واکسن، محقق نشود و همین مسئله سبب شد تا میزان واکسنی که در دسترس قرار می‌گیرد، به‌مراتب کمتر از واکسن‌های مورد نیاز کشور باشد و روند واکسیناسیون مختل شود.

هشدار تلخ، اما مبارک

درباره غیبت مردم در مدیریت آینده سیاسی و شهری
در روز 28خرداد به‌دلیل همزمانی انتخابات ریاست‌جمهوری و شورای شهر و انتخابات میان‌دوره‌ای مجلس و خبرگان را داشتیم، پیوند معناداری به‌ویژه درکلانشهر‌ها در رفتار مردم در همه این 4انتخابات و در آنچه رخ داد، قابل مشاهده است.

کابینه فراجناحی در داخل دیپلماسی فعال با خارج

اولین نشست خبری سیدابراهیم رئیسی، رئیس‌جمهور منتخب در محل فعلی ماموریت او در قوه قضاییه برگزار شد.

تابِ تابستانِ نو*

بچه‌سال که بودیم، تابستان برای ما زودتر از موعدش شروع می‌شد، از اواخر خرداد، وقتی امتحانات ثلث سوم تمام می‎‌شد. شاید شما هم یادتان باشد، این تصویر تکراری را؛ بازی پرسروصدای بچه‌ها در حیاط خانه و مادر که تلاش می‌کرد فرزندان را ساکت کند تا چرت نیمروزی پدر زیر باد کولر پاره نشود.
بررسی کارنامه دوره پنجم مدیریت شهری درحوزه توسعه فضای سبز و حفظ باغات

پایتخت سبزتر شد

توسعه فضای سبز شهر تهران یکی از راهبردهای شورای پنجم و مدیریت شهری در این دوره بوده است.

حکمرانی زبان سیاسی بر بازارهای مالی