• پنج شنبه 9 اردیبهشت 1400
  • الْخَمِيس 17 رمضان 1442
  • 2021 Apr 29

فشار سنگین تورم بر اجاره‌نشین‌ها

آمارها نشان می‌دهد هزینه اجاره‌نشین‌ها و شهروندان فاقد خودرو به‌شدت افزایش یافته است
فشار تورم بر اجاره‌نشین‌ها همچنان ادامه دارد و تورم بخش حمل‌ونقل به‌ویژه با افزایش نرخ بنزین در آبان 98همچنان بر سبد هزینه‌های خانوارهای ایرانی سنگینی می‌کند؛ به‌ویژه آنکه با شیوع ویروس کرونا و افزایش استفاده از حمل‌ونقل‌های شخصی، به‌نظر می‌رسد در ماه‌های آینده همچنان این روند ادامه یابد.

تَر و خشک با هم نمی‌سوزند

حجم پسماندهای شهر تهران به طرز قابل‌توجهی کاهش پیدا کرده؛ اگرچه با حضور کرونا میزان پسماندهای بیمارستانی و عفونی بالا رفته، اما با اجرای طرح کاپ کاهش پسماند از یک‌سو و کاهش زباله‌های تولید خانگی از سوی دیگر، رقم تولید روزانه پسماند در پایتخت از 7500تن به 5000تن رسیده است.

تأثیر شورای شهر برای تحقق شهری مطلوب

با شروع مقدمات انتخاب شورای شهر، شهروندان معمولاً 2سؤال را در ذهن خود مطرح می‌سازند: آیا یک شورای شهر مناسب، صالح و مسئول، تأثیری بر تحقق و دستیابی به شهری مطلوب را دارد؟ و از آن مهم‌تر آیا در این شرایط امکان کاندیداشدن و انتخاب افرادی واجد شرایط برای این هدف قابل تصور است؟

گرمخانه‌های فرامنطقه‌ای ؛ راهی برای کاهش آسیب‌های اجتماعی

مددسراها به‌عنوان یکی از زیرساخت‎های پنج‎گانه اصلی شهرداری در فرایند کنترل و کاهش آسیب‎های اجتماعی مددسرا، بهاران، مراکز پرتو، سامان‌سرا، و مددکار شهر، نقش جدی در پناه‎دهی و توانمندسازی افراد بی‎خانمان ایفا ‎‎‎می‌‎کنند.

پایه‌های قدرت نهاد صنفی

دومین دوره انتخابات هیأت‌مدیره انجمن صنفی روزنامه‌نگاران استان تهران فردا برگزار می‌شود. این رویداد بهانه‌ای است تا به یک نکته اساسی درمورد نهادهای صنفی بپردازم. این نکته البته امر جدیدی نیست اما مرور آن می‌تواند مفید باشد.

واکنش‌ها به رد صلاحیت‌ها در انتخابات شورا

بررسی صلاحیت داوطلبان ششمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا در روزهای اخیر بیش از پیش خبر‌ساز شده است و خبرها از ردصلاحیت گسترده کاندیداهای اصلاح‌طلب در تهران حکایت می‌کند؛ موجی گسترده و کم‌سابقه از رد صلاحیت‌های انتخاباتی که شامل حال اعضای فعلی شورای شهر شده و از 12عضو فعلی شورای پنجم که داوطلب حضور در انتخابات ششمین دوره شوراها بوده‌اند تنها 2 نفر احراز صلاحیت شده‌اند و از خیل داوطلبان شناخته شده و جوان این جریان نیز گستردگی موج ردصلاحیتی‌ها چنان است که تعداد احراز صلاحیت‌شده‌ها به انگشتان دو دست هم نمی‌رسد.

بیم و امید سالمندان واکسن‌زده

واکسیناسیون سالمندان بالای 80سال از روز سه‌شنبه آغاز شد و حالا بر اساس آنچه اعلام می‌شود تا هفته آینده واکسیناسیون این گروه تمام می‌شود و نوبت به تزریق واکسن به رده سنی 75 تا 80سال می‌رسد.

عربستان؛ مسافر جدید قطار دیپلماسی

قطار دیپلماسی منطقه‌ای و جهانی پس از روی کار آمدن دولت بایدن، سریع‌تر از آنچه انتظار می‌رفت، به حرکت در‌آمده است. همزمان با پیشروی چشمگیر مذاکرات وین میان ایران و کشورهای‌1+4، نشانه‌هایی مهم و بی‌سابقه از آغاز گفت‌وگوهای منطقه‌ای میان دو قطب اصلی منطقه خلیج‌فارس، یعنی تهران و ریاض نمایان شده است.