• چهار شنبه 20 آذر 1398
  • الأرْبِعَاء 13 ربیع الثانی 1441
  • 2019 Dec 11

قدرت مردم

همشهری در گفت‌وگو با فعالان سیاسی به بررسی نقش مردم در تولید قدرت‌ملی و تبعات نادیده گرفتن این نقش پرداخت
در علم سیاست، منابع مختلفی برای قدرت ملی برشمرده می‌شود؛ قدرت نظامی و امنیتی، قدرت اقتصادی، تکنولوژی، اطلاعات، نیروی انسانی و کیفیت آن و... اما یکی از مهم‌ترین ابعاد قدرت حکومت‌ها در هر کشوری، مشروعیت آنهاست.
منابع مالی بودجه سال آینده برای ایجاد چه مشاغلی صرف خواهد شد؟

چند فریم از بازارکار و بیکاری

5.8میلیون بیکار واقعی؛ این واقعیتی است که سازمان برنامه و بودجه ایران بر آن مهر تأیید زده و می‌گوید هرچند مرکز آمار ایران نرخ رسمی بیکاری را در پایان سال گذشته 12درصد برآورد کرده اما اگر افراد دارای اشتغال ناقص و همچنین افرادی که از جست‌وجوی کار ناامید شده‌اند را حساب کنیم، نرخ بیکاری واقعی و مؤثر ایران به 16.2درصد می‌رسد.

روزجهانی کوهستان نماد توجه‌ به طبیعت

یازدهم دسامبر، مصادف با ۲۰آذر‌ماه به‌عنوان روز جهانی کوهستان نامگذاری شده است.

تأثیر افکار عمومی در تولید قدرت نرم

همه کشورها به‌دنبال این سؤال، تئوری‌پردازی و فعالیت علمی تحقیقاتی می‌کنند که چگونه در کنار عوامل مولد و مؤثر در قدرت یک کشور، قدرت نرم و مولفه‌های آن را نیز تولید کنند، در این میان کم‌هزینه‌ترین روش تولید قدرت نرم سرمایه‌گذاری برای بهبود شاخصه‌های توسعه انسانی و توجه به خواست و افکار عمومی نه‌تنها در مدیریت جامعه و تولید قدرت سیاسی اجتماعی بلکه در سیاست و حکومت است.

رونق بورس‌ها پیش‌زمینه رونق اقتصاد

بورس اوراق بهادار ایران از ابتدای سال‌جاری با رشد مناسبی همراه بوده است.

طرح مجلس برای جلوگیری از قطع بدون مصوبه اینترنت

با ادامه نگرانی کسب و کارها و مردم از احتمال قطع مجدد اینترنت یک عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی از تهیه طرح دوفوریتی الزام دسترسی به خدمات اینترنت خبر داده است.

جاده مخصوص بدون چراغ‌قرمز

با مشارکت صاحبان صنایع در منطقه‌ای که پر از کارخانه‌های گوناگون است، چندین پروژه ترافیکی، عمرانی و اجتماعی بزرگ و کوچک به بهره‌برداری رسید.
مسئولان قوه قضاییه به‌دنبال اجرای طرحی هستند تا مردانی که توان مالی پرداخت مهریه را ندارند به زندان نیفتند

بی‌مهری به مهریه

روزگاری معتقد بودند نه مهریه را می‌دهند و نه می‌گیرند اما این روزها مهریه را اگر ندهند با اهرم  زندان از مردان می‌گیرند.

مجلس به‌دنبال قانونی شدن شورایاران

پرسپولیس به یک قدمی صدر رسید