24
چهار شنبه 20 آذر 1398
شماره 7828
صفحه‌آخر
۲۳۰۲۳۶۳۵
۰۲۱۲۳۰۲۳۹۱۱
پیامـک شما را درباره این صفحه می خوانیم

نفت در برابر بقا؟!

یادداشت
طی 40سال گذشته هیچ‌گاه فشار‌های تحریمی تا این حد برای اقتصاد کشور و مردم آزار‌دهنده نبوده است.
ویژه
در این سال‌ها در اغلب مواردی که به موضوع افت تیراژ مطبوعات پرداخته شده، بیشتر بر موانع و مشکلات بیرونی اشاره شده.
خواب خوب باعث تنظیم خلق و هیجان و خواب نامناسب باعث احساس خستگی، گیجی، خواب آلودگی طی روز، تمرکز نداشتن، اختلال در حافظه وعملکرد اجتماعی و تحصیلی، سردرد و ضعف سیستم ایمنی بدن می‌شود.
​​​​​​​رمان «مثل دود در باد» نوشته تامی اورنج با ترجمه فرناز کامیار از سوی نشر خزه منتشر شد.
طرح روز
​​​​​​​کالیفرنیا: شرکتی آمریکایی به کسانی که حاضر باشند ماریجوانای تولید آنها را برای یک‌سال آزمایش و مصرف کنند 36هزار دلار سالانه دستمزد می‌دهد.
​​​​​​​ریاض: دولت عربستان سعودی مدعی است از این پس رستوران‌ها  ورودی‌های جداگانه‌ای برای زنان و مردان نخواهند داشت.

عکس روز

عکس روز
ویدئوگیم چینی، برای زدن هنگ‌کنگی‌ها

ویدئوگیم چینی، برای زدن هنگ‌کنگی‌ها

​​​​​​​نیویورک: رسانه‌های آمریکایی از ساخت یک ویدئو‌گیم رایگان چینی خبر می‌دهند که در آن کاربر می‌تواند معترض‌های هنگ‌کنگی را مورد ضرب و شتم قرار دهد.
ویلچر قاپی از توان‌یاب سالخورده
ویلچر قاپی از توان‌یاب سالخورده
​​​​​​​آریزونا: دزد جوانی پس از هل دادن توان‌یابی سالخورده، ویلچر او را با خود برد.
سلامت
​​​​​​​اندام‌های بدن نیز همچون تجهیزاتی که به‌کار گرفته می‌شوند درصورتی‌ که استفاده افراطی از آنها شود به استراحت نیاز دارند تا عملکرد صحیح خود را داشته باشند.

مک‌کای، کتابفروشی شگفت‌انگیز ایالت تنسی

دریچه
​​​​​​​ در کتابفروشی‌ای که هزاران کتاب در ردیف‌های بلند قفسه‌های متعدد چیده شده‌اند ممکن است راه خود را گم کنید؛ کتابفروشی‌های شهر نشویل در ایالت تنسی آمریکا، طی سال‌های گذشته سرنوشتی مشابه با کتابفروشی‌های دیگر نقاط مختلف دنیا داشته‌ و یکی پس از دیگری به تعطیلی کشانده شده‌اند.
PDF صفحه‌آخر
کوتاه صفحه‌آخر
​​​​​​​شماری از پژوهشگر‌ها هدفونی را تولید کرده‌اند که استفاده از آن برای گوش کردن موسیقی حین عبور از خیابان‌ها مشکلی ایجاد نمی‌کند، زیرا این هدفون مجهز به سیستم هشدار تصادف است.
​​​​​​​فیلم سینمایی «باد ما را خواهد برد» ساخته عباس کیارستمی، فیلمساز ایرانی مورد توجه مطبوعات سینمایی فرانسه قرار گرفته است.
​​​​​​​نق زدن والدین، کودکان را از داشتن تفکر خلاق و ارتباط سالم دور می‌کند و باعث می‌شود کودکان محدود فکر کنند و زاویه شناختی خود را بسته نگه دارند.