• دو شنبه 8 مهر 1398
  • الإثْنَيْن 30 محرم 1441
  • 2019 Sep 30

سایه سهمیه برسر عدالت آموزشی

بحث سهمیه‌ها در کنکور سراسری پرچالش‌ترین موضوعی است که بر سر آن در نظام آموزش عالی مناقشات بسیاری وجود دارد و مدت‌هاست با ابهامات و اعتراض‌های مختلفی روبه‌روست و عدالت آموزشی را در کشور زیر سؤال برده است.

مانور مردان و زنان آب و آتش در بهشت

خانه مردم تهران در خیابان بهشت، همزمان با هفتم مهرماه، روز ملی آتش‌نشانی و ایمنی میزبان جان برکفان شهر بود.

انتقال آب از دریا؛ از ایده تا اجرا

طرح و پیشنهاد وزارت نیرو برای انتقال آب دریا به برخی استان‌های تشنه ایران با واکنش‌های متفاوتی مواجه شده است.

حق بر شهر و مبارزه با فساد

صدای مطالبه مبارزه با فساد مدت‌هاست که از سوی جامعه بلند شده است، اما پاسخ درخوری به‌ آن از سوی مراجع مرتبط در کشور داده نشده.

به‌بهانه حذف 4صفر از پول‌ملی

اگر سیاستگذاران ما قبل و بعد از انقلاب اسلامی پیگیر رشد مستمر اقتصادی و کاهش تورم بودند، اکنون می‌توانستیم تجربه موفق اقتصادی بین سال‌های 1342 تا 1352 را دوباره تکرار کنیم.

3ضلع کاهش تورم تا آخر سال

آیا دولت و بانک مرکزی می‌توانند استمرار کاهش نرخ تورم را در نیمه دوم امسال تضمین کنند؟ فروکش‌کردن انتظارات تورمی در پی ثبات در بازار ارز و روند کاهشی نرخ تورم ماهانه در 2‌ماه پایانی تابستان امسال، این امیدواری را ایجاد کرده که به‌احتمال زیاد روند نرخ تورم در نیمه دوم سال نزولی خواهد بود.

تعیین‌تکلیف انتقال آب دریا تا آخر مهر

قرار است در روزهای آینده و به‌احتمال زیاد حداکثر تا پایان مهرماه، دولت و شورای‌عالی آب، تصمیم نهایی خود را درباره انتقال آب دریای عمان به برخی استان‌های تشنه ایران اعلام کنند.

دوراهی زیتون

معمولا کمبود بودجه روند اجرای پروژه‌ها را مختل می‌کند، اما گاهی فعالان یک صنف یا حتی مخالفت‌های مردمی مانع اجرای کامل یک پروژه می‌شود.