• سه شنبه 18 دی 1397
  • الثُّلاثَاء 1 جمادی الاول 1440
  • 2019 Jan 08

بازار خودرو در انتظار شوک

مدیران عامل سایپا و ایران خودرو در گفت و گو با همشهری : قیمت‌ خودرو، پلکانی و متناسب با قدرت خرید افزایش می‌یابد، همه خودروهای پیش‌فروش شده با پرداخت جریمه تحویل داده می‌شود
چرخ صنعت خودرو پنجر شده، روند چند‌ماه گذشته به‌گونه‌ای بوده که این روزها هیچ‌کس از وضع بازار خودرو راضی نیست؛ نه مصرف‌کننده و نه تولیدکننده.

گردش شبانه در میدان مشق

سردر کاشی‌کاری شده میدان مشق که سال‌ها شاهد حوادث گوناگون سیاسی و اجتماعی در پایتخت بود از دو هفته دیگر عبور و مرور عابران در یکی از تاریخی‌ترین فضا‌های «زنده» پایتخت را خواهد دید؛

بهار ارزی سختی در پیش داریم

سیاست جدیدی که بانک مرکزی درخصوص محکم کردن برون سپاری ارزی صادرات و بازگشت ارز حاصل از صادرات در پیش گرفته گام دیگری است از مجموعه تدابیر سه ماهه که از پاییز و اوایل مهر‌ماه امسال شروع کرده است و به‌نظر می‌رسد که فعالان اقتصادی باید با درک شرایط کلان اقتصاد کشور حتما از این سیاست بانک مرکزی حمایت کنند ضمن اینکه می‌توان گفت این سیاست‌ها جزو اصول عقلی اداره ارزی کشور در شرایط تحریم است.

شناخت شهر، بی‌رتوش با دوچرخه

2سال است که انتخاب‌های کوتاه مدت از یک‌سو و بدخواهی کسانی که می‌خواهند شورای امید شکست بخورد، سبب‌شده تا مدیریت شهر تهران ناپایدار بنماید.

دایی: دلم روشن است قهرمان می‌شویم

جام ملت‌های آسیا در امارات با حضور چهره‌های مطرح فوتبال جهان افتتاح شد. در مراسم افتتاحیه این رقابت‌ها دو چهره مهم فوتبال ایران علی دایی و مهدی مهدوی‌کیا هم حضور داشتند.

چرخ اقتصاد تهران در دست مردم

اداره امور شهرها امروزه دیگر از طریق تراکم فروشی و جرایم ساخت‌وساز میسر نیست. رویه‌ای که مدیریت شهری در دوره‌های قبل پیش گرفته بود، تهران را به شهری سرد و بی‌روح مبدل کرده که شاید برای شهروندانش هم زیست‌پذیر نباشد.

همبستگی، امید و تاب‌آوری باید ترمیم شود

«یکی از کارکردهای امید اجتماعی تولید حیات و تداوم جامعه است»
محسن هاشمی در گفت و گو با همشهری از تفکرات سیاسی آیت الله هاشمی رفسنجانی گفت

سدی در برابر قبضه قدرت افراطیون

جمعی «شاقول سیاست» می‌خواندندش و جمعی دیگر «سردار سازندگی»، جمعی هم برای به در کردنش از میدان سیاست مدعی افشاگری علیه او شدند و «عالیجناب سرخپوش » لقبش دادند، خودش اما دوستدار «امیرکبیر» بود و فوت غیرمنتظره‌اش در استخری در شمال شهر تهران و دقیقا در سالروز فوت امیرکبیر سبب شد هوادارانش که بعد از حوادث 88 دوچندان شده بودند لقب امیرکبیر به او بدهند و در مدحش از سازندگی‌ها و برنامه‌هایش برای توسعه ایران بگویند.