4
سه شنبه 18 دی 1397
شماره 7573
اقتصاد
23023624
02123023902
پیامـک شما را درباره این صفحه می خوانیم

احتیاط نفتی و بودجه 98

نقد خبر
آمارهای سازمان برنامه و بودجه نشان می‌دهد صادرات نفت خام و میعانات گازی ایران در‌ماه‌های مهر و آبان به‌خاطر اجرایی‌شدن تحریم‌های آمریکا، کاهش چشمگیری یافته و به یک‌میلیون و ۲۲۵‌هزار بشکه در روز رسیده است.
ویژه
بیش از 10روز است شایعه تغییر رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار فضای بازار سرمایه را نا متعادل کرده و فعالان بازار در بلاتکلیفی تعیین رئیس جدید سازمان بورس هستند.
مدیرکل شرکت پشتیبانی امور دام استان تهران گفت: قیمت هر کیلو مرغ گرم تا 2هزار تومان در پایتخت ارزان شد.
سخنگوی گروه گاوداران برتر اعلام کرد: دست‌کم 11کشتی حامل نهاده‌های دامی در بنادر جنوب کشور پهلو گرفته و با قول مساعد مسئولان امر به‌زودی قیمت‌های کنونی نهاده‌های دامی و به تبع آن گوشت و شیر شکسته می‌شود.
مشتریان خودروهای داخلی و خارجی تا پایان هفته با شرایط متفاوتی روبه‌رو خواهند شد

بازار خودرو در انتظار شوک

مدیران عامل سایپا و ایران خودرو در گفت و گو با همشهری : قیمت‌ خودرو، پلکانی و متناسب با قدرت خرید افزایش می‌یابد، همه خودروهای پیش‌فروش شده با پرداخت جریمه تحویل داده می‌شود
خودرو
چرخ صنعت خودرو پنجر شده، روند چند‌ماه گذشته به‌گونه‌ای بوده که این روزها هیچ‌کس از وضع بازار خودرو راضی نیست؛ نه مصرف‌کننده و نه تولیدکننده.

۴۰ درصد تولید ناخالص داخلی متعلق به بازار سهام است

مدیرعامل بورس تهران اعلام کرد: جمع ارزش بازار بورس و فرابورس ۸۳۰ هزار میلیارد تومان است که برابر با ۴۰ درصد تولید ناخالص داخلی GDP است.
معمای بودجه نهاد ریاست‌جمهوری
بودجه نهاد ریاست‌جمهوری در سال آینده نسبت به قانون بودجه امسال رشدی 8درصدی را تجربه می‌کند و البته رقم 627میلیارد و 32میلیون تومانی فقط دخل و خرج یک سال ساختمان پاستور نخواهد بود و تنها 24درصد آن سهم نهاد ریاست‌جمهوری است که رشدی 32درصدی را نسبت به امسال نشان می‌دهد.
PDF اقتصاد
کوتاه اقتصاد
وزارت صنعت، معدن و تجارت برای رفع مشکلات واحدهای تولیدی، درخواست تعیین درصد سپرده نقدی جهت تضمین انجام حواله و اعتبارات ارزی برای سیر مراحل بررسی و تصویب هیأت‌وزیران را کرد.