• پنج شنبه 15 آذر 1397
  • الْخَمِيس 27 ربیع الاول 1440
  • 2018 Dec 06

تک‌صدایی نه، چند صدایی

دغدغه دانشجویان را آنطور که خودشان در مورد آن صحبت می‌کنند می‌توان به دو دسته تقسیم کرد: نگرانی‌های حین تحصیل و دغدغه‌های بعد از فارغ‌التحصیلی.این دلمشغولی‌ها مرحله‌ای نیست و در تمام سال‌های تحصیل دانشگاهی سایه افکنده است.
مدیران و کارشناسان شهری در گفت‌و‌گو با همشهری از سرنوشت میدان هفت‌تیر تهران پس از جمع‌آوری کارگاه‌های عمرانی غیرفعال می‌گویند

تنفس هفت‌تیر

بعد از گذشت حدود 2دهه از وجود کارگاه‌های غیرفعال در میدان هفت‌تیر، یکی از مرکزی‌ترین میدان‌های شهر، دستور جمع‌آوری کارگاه‌ها که هر روز کنار نمای ساختمان‌ها و هجوم خودروهای ریز و درشت، مانند زخم در چشم شهروندان فرو‌می‌رفت و آرامش و سیمای شهر را به هم می‌ریخت، توسط مدیریت جدید شهری داده شد

اینک مذاکره

مذاکرات صلح یمن در حالی از امروز آغاز می‌شود که امیدها برای پایان جنگ چهارساله این کشور از هر زمان دیگری بیشتر شده است
هواپیماهای مذاکره ‌کنندگان ،طی روزهای اخیر یکی بعد از دیگری در فرودگاه استکهلم بر زمین نشسته‌اند؛ از اعضای دولت منصور هادی گرفته که برخی از آنها از ریاض راهی سوئد شدند، تا نمایندگان ویژه دبیر کل سازمان ملل و البته هیأت انصارالله که با حواشی فراوان و تلاش‌های گسترده کویت و عمان موفق به حرکت از صنعا به سوی اروپا شدند.

خط فقر در مرز خطر

خط فقر مطلق در تهران به 2.5میلیون تومان رسید
خط فقر مطلق در پایتخت به 2میلیون و 550هزار تومان رسیده است؛ این رقم از تازه‌ترین تحقیقات مرکز پژوهش‌های مجلس استخراج شده و حداقل مبلغی است که یک خانوار 4نفره تهرانی در سال‌جاری باید برای تأمین حداقل‌های معیشت اعم از خوراک، پوشاک، مسکن و... در یک‌‌ماه هزینه کنند.

دعوت به شکیبایی

اکثر لغتنامه‌های فارسی «تزویر» را معادل آراستن و بر پای داشتن و نیکو گردانیدن چیزی آورده‌اند و در یک حالت خاص هم از مکر و فریب کردن و آراستن دروغ یاد کرده‌اند. تا جایی که در میان خوشنویسان تزویر به حسن مترادف است با تقلید شاگرد از خط خوش استادی بزرگ برای تربیت سلیقه و دید خود.

قانون ماندگار نیازمند انعطاف!

قانون جدید منع به کار‌گیری بازنشستگان در ادارات دولتی و حکومتی حکایت غریبی پیدا کرد؛ از انواع مقاومت‌ها که بگذریم می‌توان آن را چالش‌ساز هم برشمرد.

از مقابله با استعمار تا مبارزه با فساد

۱۶ آذر‌ماه سال ۱۳۳۲ یک روز عادی در تقویم نیست. درست ۱۰۸روز بعد از کودتای ننگین ۲۸مرداد احمد قندچی، مهدی شریعت‌رضوی و مصطفی بزرگ‌نیا 3دانشجوی آزادیخواه، عدالت‌طلب و استبدادستیز در اعتراض به سفر ریچارد نیکسون، معاون رئیس‌جمهور وقت آمریکا به‌دست رژیم پهلوی قربانی استبداد داخلی و استعمار خارجی شدند و چراغ نقش‌آفرینی جنبش دانشجویی در تاریخ انقلاب اسلامی را برای همیشه روشن نگاه داشتند.

می‌خواستم رئیس‌جمهور شوم

باورش سخت است که یکی از نخستین خواننده‌های رادیو، چندین‌دهه خانه‌نشینی را تحمل کرده و در این سال‌های نسبتا طولانی، خاموش و بی‌صدا مانده است.

لاک خود‌سوخته و دگر‌ساخته دولت

کلید معما در قرنیه چشم جانباختگان بود

خداحافظی با جوانمرد طناز

CFT درخوان آخر