• پنج شنبه 15 شهریور 1397
  • الْخَمِيس 25 ذی الحجه 1439
  • 2018 Sep 06

تهدید شدم که دروغ بگویم

تحقیقات گسترده درباره فیلمی که در آن کودکی افغان ادعا می‌کرد مأموران پیمانکار شهرداری گوش او را با تیغ بریده‌اند، نشان داد این فیلم ساختگی است و 2 نفر با هدفی نامعلوم این کودک را وادار به این کار کرده‌اند.
همشهری در گفت‌وگو با کارشناسان بررسی می‌کند که چرا امسال هم کتاب‌های درسی کاغذی ماند

دانش‌آموزان درانتظار کتاب‌های الکترونیک

توزیع کتاب‌های درسی از 3 روز پیش آغاز شد و باز هم نسخه الکترونیک هیچ‌یک از کتاب‌های درسی منتشر نشد و دانش‌آموزان باید از همان کتاب‌های چاپی در همه دروس خود استفاده کنند؛ اقدامی که قرار بود مرحله اول آن در سال تحصیلی جدید اجرا شود و بخشی از محتوای درسی با تکنیک استفاده از رسانه‌های دیداری و شنیداری آموزش داده شود.

رشد سریع شایعه

پدیده‌ای که به‌ویژه در سال‌های اخیر در شبکه‌های مجازی شاهد آن هستیم، انتشار اخباری است که تأیید یا تکذیب آن با تأخیر و بی‌اثر صورت می‌گیرد. بدین‌ترتیب که ابتدا با سرعت بسیار زیاد خبری در ده‌ها شبکه پرمخاطب مجازی انتشار پیدا می‌کند، ایجاد حساسیت کرده، موجب موضعگیری از سوی مردم و حتی بخشی از نخبگان می‌شود و مطالبه پاسخگویی صورت می‌گیرد.

گوش‌بری خبرجعلی از روزنامه‌نگاری حرفه‌ای!

2روز گذشته فضای شبکه‌های اجتماعی و پیام‌رسان‌های موبایلی از یک فیلم تکان‌دهنده اشباع شده بود؛ کودکی درمانده که شغلش جمع‌کردن زباله است‌ با گوشی پانسمان‌شده از ظلم یک مأمور شهرداری می‌گوید. خبر به سرعت فضای مجازی را در‌می‌نوردد و همه از «گوش‌بری یک کودک توسط شهرداری» می‌گویند.

استدلال معنوی پیامبر اکرم ص و حقانیت اهل بیت ع

تصمیم پیامبر اکرم صلی‌الله‌ علیه و آله برای جهانی‌شدن دین مبین اسلام، این بار همراه با یک حادثه مبارک و اعجازی دیگر محقق شده است.
ساعتی با بازیگران «ساخت ایران2» یکی از پرفروش‌ترین سریال‌های شبکه نمایش خانگی که این روزها خنده را مهمان صورت خیلی ها کرده‌است

آدم‌ها به خندیدن نیاز دارند

منتقدان دوست داشته باشند یا نه، اعداد و ارقام دروغ نمی‌گویند. مخاطبان سینما و تلویزیون با همه سختگیری‌‌ها، هنوز هم آثار کمدی را بیشتر می‌پسندند یا شاید تمایل بیشتری برای سرگرم شدن با یک اثر هنری شاد و خنده‌دار دارند.

نمایندگان مجلس به شفافیت رأی ندادند

پوتین و اردوغان فردا در تهران