• دو شنبه 28 خرداد 1397
  • الإثْنَيْن 4 شوال 1439
  • 2018 Jun 18
همشهری‌کمپین‌ #گران_نمی‌خریم را بررسی می‌کند

همبستگی علیه گرانی

تیغ گرانی در برخی اقلام به استخوان رسیده و مردم را وادار به نخریدن کرده تا جایی که کمپین نخریدن کالاهای گران شده به راه افتاده است. به گزارش همشهری، پس‌ازاینکه نرخ دلار پرید و سکه را با خودش برد، قیمت مسکن، خودرو، موبایل و دیگر کالاها نیز با نگاه به دلار رشد کردند و به قیمت‌های نجومی رسیدند. در این وضعیت، بخش عمده تقاضا برای خرید کالاهای وارداتی، بادوام و سرمایه‌ای را تقاضای سرمایه‌ای تشکیل داد و مصرف‌کنندگان واقعی عملاً از خرید ناتوان شدند.

2‌ماه فرصت

ماجرای FATF و لایحه پیوستن ایران به کنوانسیون مقابله با تأمین مالی تروریسم که این روز‌ها به تصمیم نمایندگان مجلس گره خورده و فعلا هم مسکوت ماند، موضوعی است که تحلیلگران به سراغ آن رفته‌اند.

حرکت نقدینگی به سمت بورس

روندی که مدت‌ها در انتظارش بودیم، ظاهرا آغاز شده است. ارزش بازار سهام ایران که شامل بورس و فرابورس است، در جریان معاملات انجام شده در روزهای چهارشنبه هفته قبل و دیروز یکشنبه 25هزار میلیارد تومان افزایش یافت.

عدالت یعنی خدمت به مردم

شهردار تهران دیروز در جشن عید سعید فطر حاضر شد. او در مسجد شیخ فضل‌الله نوری خطاب به افراد حاضر در جشن گفت:‌ اگر مردم به ما اعتماد کنند، خودشان شهر را می‌سازند و این اعتماد درصورتی حاصل می‌شود که مردم بدانند منابع، حیف‌ومیل نمی‌شود. سیدمحمدعلی افشانی در این جشن، درباره عید سعید فطر گفت: این عید پذیرش طاعت و بندگی توسط انسان‌های مومنی است که فرمان خداوند را اجرا کردند و توانستند بر نفس خود فائق آیند. کسی می‌تواند برای دیگران نان تأمین کند که گرسنگی خود را تحمل کند و کسی می‌تواند جامعه را بسازد که در مرحله اول خود را بسازد.

رمزگشایی از ماجرای ایرانشهر

«جوانی که به اتهام آزار دختری دستگیر شده بود، اعتراف کرده که تا به حال به 41دختر جوان تجاوز کرده است.» این بخشی از حرف‌های امام جمعه اهل سنت ایرانشهر درباره تجاوز به 41دختر ایرانشهری است که این روزها در فضای مجازی دست به‌دست می‌شود. این اظهارات کافی بود تا موجی از نگرانی در این شهر به راه بیفتد. حرف‌های امام جمعه در حالی است که مقامات قضایی و انتظامی تعداد زیاد شاکیان را تکذیب می‌کنند و می‌گویند قربانیان 3 نفر هستند، نه 41نفر. اما در پشت پرده این ماجرا چه‌کسی قرار دارد؟

وداع با جامعه‌شناس مردمی

مراسم تشییع پیکر دکتر سیدمحمد امین قانعی راد، استاد برجسته جامعه‌شناسی روز گذشته از دانشکده علوم اجتماعی دانشگاه تهران برگزار شد.

خانه‌ات آباد دایی احمد