05
یکشنبه 26 دی 1400
شماره 8414
اقتصاد 2
123
123
پیامـک شما را درباره این صفحه می خوانیم
ویژه
روابط‌عمومی سازمان برنامه و بودجه درباره کوپنی شدن نان پس از حذف ارز 4200تومانی اعلام کرد: نه قرار است کارت نان صادر شود نه نان کوپنی در دستور کار است، اگر طرح نهایی شود فقط مصرف‌کننده نهایی با همان کارتی که یارانه می‌گیرد، نان یارانه‌ای هم می‌خرد.
افزایش 25درصدی نرخ مصوب انواع شوینده‌ها در خردادماه قیمت یکی از پرمصرف‌ترین شوینده‌های خانگی یعنی مایع لباسشویی را به لیتری ۴۵ تا ۵۰هزار تومان رساند و باعث شد بعضی مصرف‌کننده‌ها دوباره به استفاده از پودر لباسشویی به جای مایع لباسشویی روی بیاورند.
درحالی‌که درج قیمت تولیدکننده به جای قیمت مصرف‌کننده روی کالاها بحث روز بازار است و فریاد اعتراض عمده‌فروش، خرده‌فروش و واسطه به اجرای این طرح و کاهش حاشیه سودشان بالا رفته، مصرف‌کننده‌ها همچنان شاهد قیمت‌هایی روی کالاهای مورد نیازشان هستند که پرداخت آن برایشان مشکل است.
سرپرست مرکز پژوهش‌های غلات: کیفیت انواع نان سنتی در آبان‌ماه امسال ۸۵.۵ درصد اعلام شد که نسبت به‌مدت مشابه در سال گذشته ۹ دهم درصد رشد نشان می‌دهد.

درج قیمت تولید‌کننده چقدرکالاها را ارزان کرد؟

مدیرکل نظارت بر خدمات عمومی و شبکه‌های توزیعی و اقتصادی سازمان حمایت در گفت‌وگو با همشهری آخرین وضعیت کاهش قیمت‌ها با درج قیمت تولید‌کننده روی کالاها را تشریح کرد
گفت‌وگو
مرحله دوم طرح درج قیمت تولید‌کننده روی اقلام کالایی صنایع غذایی و کنسروسازی، سلولزی، بهداشتی، آرایشی، کارخانجات، تولید و صادرات ماکارونی، لنت ترمز و کلاچ و پالایشگاه‌های روغن‌سازی‌ از 19دی ماه جاری در شرایطی آغاز شده است که برخی تولید‌کنندگان مشمول اجرای این طرح از درج قیمت سر باز زده و خواستار تعویق اجرای آن شده یا قیمت‌های غیرواقعی را روی محصولات تولیدی خود درج کرده‌اند.
PDF اقتصاد 2
کوتاه اقتصاد 2
آمار خبر